خبرگزاری کار ایران

اردوی تیم ملی فوتبال در سه قاره جهان؛

فقط آفریقایی‌ها؛ ایران حریف تدارکاتی بزرگ ندارد!

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۶۷

تیم ملی تا زمان حضور در جام جهانی ۳ مرحله اردوی آماده‌سازی بلندمدت را پشت سر خواهد گذاشت هر چند مقابل هیچ حریف مطرح و صاحب نامی دیدار تدارکاتی نخواهد داشت.

سرانجام با پا درمیانی رئیس جمهور و قول حمایت دولت از تیم ملی، نگرانی‌های فدراسیون برای تامین هزینه ۲۰ میلیاردی اردوهای تیم ملی پیش از جام جهانی برزیل برطرف شد و حالا این امیدواری وجود دارد که تیم ملی با آمادگی کامل مهیای حضور در بزرگترین آوردگاه فوتبال جهان شود.

به گزارش ایلنا، پس از برگزار نشدن چند مرحله اردوی تیم ملی به دلیل مشکلات مالی، برنامه دوم پیشنهادی کارلوس کی‌روش در دستور کار فدراسیون فوتبال قرارگرفته که دولت و وزارت ورزش اجرای آن را تضمین کرده‌اند. براین اساس تیم ملی که به عنوان تیم اول گروه خود به رقابت‌های جام جهانی برزیل صعود کرد تا زمان حضور در جام جهانی ۳ مرحله اردوی آماده‌سازی بلندمدت را پشت سر خواهد گذاشت هر چند مقابل هیچ حریف مطرح و صاحب نامی دیدار تدارکاتی نخواهد داشت.

تیم ملی دور جدید تمرینات خود را از ۱۰ اسفند در کمپ تیم‌های ملی آغاز خواهد کرد و روز ۱۳ اسفند در دیداری تشریفاتی در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا به میزبانی ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف تیم ملی کویت می‌رود. شاگردان کارلوس کی‌روش سپس روز ۱۵ اسفند در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم آفریقایی گینه خواهد رفت.

پس از آن دیدارهای ۳ هفته پایانی لیگ برتر بطور همزمان پیگیری خواهد شد و ملی‌پوشان در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گیرند تا روز ۲۰ فروردین تکلیف قهرمان و ۳نماینده ایران در فصل آینده جام باشگاه‌های آسیا مشخص شود. نخستین اردوی تیم ملی در سال ۹۳ از ۲۴ فروردین آغاز می‌شود و طی آن بازیکنان برای برپایی اردویی تدارکاتی و برگزاری ۴ دیدار تدارکاتی راهی شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی خواهند شد.

به گزارش ایلنا به نقل از هفته نامه خط خبر، ملی‌پوشان ایران قرار است در این اردو ۳ بازی تدارکاتی با تیم های باشگاهی آفریقای‌جنوبی برگزار کنند و سپس به مصاف یکی از تیم‌های ملی کشورهای همجوار آفریقای جنوبی بروند. این اردو ۲۴ روز به طول خواهد انجامید و بعد از آن بازیکنان به تهران باز می‌گردند تا چند روزی را در کنار خانواده‌هایشان سپری کنند.

مرحله بعدی اردوی تیم ملی فوتبال ایران در اتریش خواهد بود که بازیکنان پس از بازگشت از آفریقای‌جنوبی و ۳ روز استراحت راهی اتریش خواهند شد تا در یکی از کمپ‌های این کشور اردوی آماده‌سازی ۲۷ روزه‌ای را برپا کنند.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته تیم ملی ایران در این اردو ابتدا به مصاف تیم ملی فوتبال بلاروس خواهد رفت و سپس در دومین دیدار تدارکاتی این اردو به مصاف تیم ملی مونته نگرو می‌رود. تیم ملی آنگولا سومین حریف تدارکاتی شاگردان کی روش در اردوی اتریش خواهد بود و پس از آن بازیکنان به تهران باز خواهند گشت.

طبق اعلام قبلی فدراسیون فوتبال قرار بود تیم ملی ایران در تهران و قبل از سفر به برزیل یک بازی تدارکاتی داشته باشد که حتی از آفریقای‌جنوبی به عنوان حریف تدارکاتی تیم ملی نام برده شد اما در تازه ترین اظهارنظر دبیرکل فدراسیون فوتبال نامی از این بازی برده نشد. براساس تازه ترین برنامه تیم ملی ایران در بازگشت از اردوی اتریش و دو روز استراحت در تهران راهی برزیل خواهد شد تا اردوی منتهی به بازی‌های جام جهانی را در این کشور برپا کند.

قرار است در صورت فراهم شدن شرایط تیم ملی ایران قبل از آغاز مسابقات جام جهانی یک یا دو بازی تدارکاتی هم دربرزیل در دستور کار داشته باشد که البته هنوز برگزاری این بازی ها و حریفان تدارکاتی تیم ملی مشخص نشده است. شاگردان کی‌روش در بیستمین دوره رقابت‌های جام جهانی که تابستان سال آینده برگزار خواهد شد با تیم های ملی نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین همگروه هستند. مرد پرتغالی با امیدواری از آینده سخن می‌گوید و اینکه می‌خواهیم کاری کنیم حریفان آرزو کنند کاش با ایران همگروه نبودند.

او ادامه می‌دهد: در طول دو سال و نیم گذشته انتظار اصلی ۷۸ میلیون ایرانی را که صعود به جام جهانی بود برآورده کردیم. وقتی بازیکنان رویا و آرزوهای یک ملت را روی دوش خود احساس می‌کنند تحمل این بار بسیار دشوار است. پیراهن تیم ملی مقدس است و مسئولیت سنگینی به همراه دارد. اما امروز رویا برای ایرانی‌ها به حقیقت پیوسته است.

او تاکید می‌کند: اکنون فاز جدیدی آغاز شده است. باید بدانیم ما برای تفریح یا تعطیلات به برزیل سفر نمی‌کنیم. با افتخار، عزت و احترام می‌خواهیم مقابل بهترین تیم‌های ملی جهان به میدان برویم. تا جایی که توان داریم بجنگیم و به یک هدف اصلی دست پیدا کنیم. ایران تا به حال در جام جهانی از گروه خود صعود نکرده، بنابراین ماموریت ما در جام جهانی این خواهد بود که هر کاری لازم است برای تحقق این هدف انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز