خبرگزاری کار ایران

در همه جای دنیا کمک دولتی وجود دارد؛

تاج: سازمان لیگ باید حقوق فوتبال و باشگاه‌ها را بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۹۱

اگر از صداوسیما پول بگیریم اسم این درآمد و حق پخش می‌شود اما اگر همین پول را از شرکت‌های دولتی بگیریم اسم آن کمک می‌شود و خلاف است.

رئیس سازمان لیگ گفت: مبلغی را به عنوان حق پخش به صدا و سیما پیشنهاد کردیم که مبلغ معقولی بود.

به گزارش ایلنا، مهدی تاج در مراسم رونمایی از سامانه مخابراتی برای باشگاه‌های فوتبال گفت: از مدیران، دست‌اندرکاران باشگاه‌ها و مدیران رسانه‌ای دعوت کردیم تا از سامانه مخابراتی که یکی از شناخته‌شده‌ترین منابع درآمد فوتبال است رونمایی کنیم.

وی افزود: سامانه‌های پیامکی اهمیت زیادی دارد و یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد فوتبال است. کسانی که پیامک‌های فوتبالی می‌دهند برای این رشته هزینه می‌کنند و درآمد آن جزو حقوق شناخته شده فوتبال است.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به اساسنامه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: طبق آیین‌نامه باشگاه‌ها سازمان لیگ باید حقوق فوتبال و باشگاه‌ها را بگیرد. در مجمع اینگونه تصویب شد که از حقوق فوتبال ۵ درصد جزو درآمدهای سازمان لیگ است که این ۵ درصد سامانه‌های تبلیغاتی و همچنین امکاناتی که در آینده کسب می‌کنیم را در برمی‌گیرد. ۵ درصد نیز به هیئت‌های فوتبال می‌رسد و ۱۰ درصد از این درآمد برای فدراسیون فوتبال است که مربوط به تیم‌های ملی می‌شود.

تاج ادامه داد: ۸۰ درصد باقیمانده درآمدهای فوتبال به باشگاه‌ها می‌رسد. از این ۸۰ درصد ۴۰ درصد به صورت یکسان میان باشگاه‌ها تقسیم می‌شود و ۴۰ درصد بقیه نیز به تیم‌های اول تا آخر می‌رسد.

وی با بیان اینکه امروز از سامانه پیامکی ۶۰۹۰ رونمایی می‌کنیم، گفت: از این پس تمام پیامک‌های فوتبالی از سامانه ۶۰۹۰ ارسال خواهد شد و درآمدهای حاصل از آن نیز جزو حقوق فوتبال است. به نظرم اگر حقوق فوتبال نباشد امکان ورزش کردن سخت می‌شود.

رئیس سازمان لیگ یادآور شد: مشکل بیشتر باشگاه‌ها در تمام دسته‌ها نداشتن حقوق شناخته شده که جزو درآمدهایشان حساب می‌شود از جمله تبلیغات محیطی که AFC تاکید زیادی روی آن دارد و همچنین حق پخش تلویزیونی که در تمام دنیا حقوق شناخته شده است. اگر از صداوسیما پول بگیریم اسم این درآمد و حق پخش می‌شود اما اگر همین پول را از شرکت‌های دولتی بگیریم اسم آن کمک می‌شود و خلاف است.

تاج با بیان اینکه در همه جای دنیا حق پخش وجود دارد، عنوان کرد: کمک‌های دولت در همه جا به ورزش می‌رسد اما در روشی بهتر و در شرایطی که خلاف قانون نباشد. همه جای دنیا بخش عمده‌ای از درآمدهایشان از حق پخش است و ما می‌خواهیم با کمک هیئت‌رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون این حق شناخته شده را بگیریم. در این خصوص کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال توضیحاتی بیشتر خواهند داد.

وی با اشاره به میهمانان حاضر در مراسم خاطرنشان کرد: می‌خواهیم از مدیرانی که پیش از این در باشگاه‌ها زحمت کشیده‌اند و امروز در باشگاهی مشغول نیستند تجلیل کنیم. متاسفانه چند پرواز لغو شد و در خدمت چند دوستمان نیستیم اما توفیق اجباری بود تا پرواز کفاشیان نیز که قرار بود به هیئت فوتبال چهارمحال و بختیاری برود لغو شود تا در خدمتش باشیم.

رئیس سازمان لیگ درخصوص پیشنهاد ۱۶۰ میلیارد تومانی حق پخش تلویزیونی اظهار داشت: مبلغی را به صداوسیما پیشنهاد کردیم که مبلغ کاملا معقولی بود و قبل از اینکه بودجه دولت بسته شود این پیشنهاد خود را ارائه دادیم تا بتوانیم حق پخش را بگیریم. این پول باید با تصویب مجلس از حساب دولت به صداوسیما برسد تا ما بتوانیم از راهی درست و قانونی حق پخش را بگیریم.

تاج افزود: این پول مانند سال گذشته بین باشگاه‌ها تقسیم می‌شود اما سال آینده تبلیغات محیطی نیز به صورت مزایده‌ای صورت می‌گیرد و علاوه بر این حق پخش را نیز خواهیم داشت. در خصوص درآمدهای سامانه ۶۰۹۰ هم باید بگویم اگر درآمدهای این سامانه بیشتر از بقیه درآمدها نباشد کمتر نیست و شاید هم‌اندازه سایر درآمدهایمان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز