خبرگزاری کار ایران

آنهایی که توهین کردند ایرانی نیستند؛

استیلی: باید از لیونل مسی دلجویی یا عذرخواهی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۳۵

جام جهانی باعثمی‌شود ما ۲۷۰ دقیقه در صدر صحنه بین‌المللی باشیم و همه دنیا ما را می‌بینند. باید یک گروهی در این مدت باقی‌مانده روی اخلاق ما در جام‌جهانی کار کنند

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران معتقد است همه کسانی که در فضای مجازی به لیونل مسی توهین کرده‌اند ایرانی نبوده اند بلکه یک عده به اسم ایران و ایرانی چنین عمل زشت و شرم‌آوری را انجام داده‌اند.

گفتگوی خبرنگار ایلنا را با حمید استیلی در زیر می خوانید:

گروه ایران در جام‌جهانی برزیل را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم گروه خوبی داریم. قطعا هیچ تیمی در جام‌جهانی ضعیف نیست و این ۳۲ تیم از کل دنیا غربال شده‌اند و باید ببینیم چه برنامه‌ای برای حضور در جام‌جهانی داریم، چون حضور در این تورنمنت بزرگ یک برنامه و تدارک خاص می‌خواهد. الآن مهم این است که لیگ ما زود تمام می‌شود و بازیکنان ۲ ماه در اختیار کی‌روش هستند که می‌تواند از نظر آمادگی‌بدنی، هماهنگی تاکتیکی و از نظر روحی و روانی آنها را در شرایط خوبی قرار بدهد.

عده‌ای حرف از صعود تیم ملی می‌زنند. این انتظار منطقی است؟

ما باید همیشه امیدوار باشیم. به هر حال هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و نباید جلوی آرژانتین از پیش باخته باشیم هر چند که آرژانتین بسیار قوی است، اما باید با یک برنامه‌ریزی خوب جلوی آنها بایستیم. اگر خوب بازی کنیم و حتی پیروز هم نشویم، مردم و رسانه‌ها راضی خواهند بود.

مهمترین مسئله در این مسابقات بزرگ از نظر شما چه نکته ای است؟

مهمترین مسئله اخلاق و رفتار است چون تیم ملی نماینده ایران است. سال ۱۹۹۸ که ما به جام‌جهانی فرانسه رفتیم، عملکرد ما هم به لحاظ فنی و هم اخلاقی برای همه قابل‌قبول بود و عملکرد خوبی داشتیم و فقط یک مقدار به آن خودباوری لازم نرسیده بودیم چون ۲۰ سال بود به جام‌جهانی نرفته بودیم، الآن اعتماد به نفس و خودباوری بچه‌ها بیشتر است چون بازیکنان با تجربه‌ای داریم و در کنار آنها لژیونرهای خوبی در تیم ملی حضور دارند که به ما در این مسابقات کمک می‌کنند تا از لحاظ روانی به شرایط خوبی برای این بازی‌ها برسند.

در ارتباط با اتفاقاتی که پیرامون لیونل مسی در این چند روزه در فضای مجازی افتاده چه نظری دارید؟

واقعا وقتی شنیدم به مسی توهین شده، خجالت کشیدم. البته همه این افراد ایرانی نبودند و شاید یک عده از آنها ایرانی بوده‌اند. ما ایرانی‌ها با هیچ کسی این‌گونه رفتار نمی‌کنیم. مسی در ایران هواداران و طرفداران زیادی دارد و برای ما چنین توهین‌هایی قابل هضم نیست. چه دلیلی دارد که به مسی توهین کنیم؟ مگر او به ما توهین کرده که به مسی توهین می‌کنیم؟ مسی چند سال است از نظر فنی و اخلاقی بهترین بازیکن جهان است و یکی از دلایلی که مردم ایران بیشتر طرفدار بارسلونا هستند، به خاطر شخص مسی است. به نظرم همه آنهایی که به مسی توهین کرده‌اند، ایرانی نیستند و عده‌ای به اسم ایرانی‌ها این کارها را می‌کنند.

در شرایط فعلی برای رفع این سوء‌تفاهمات می‌شود کاری انجام داد؟

باید از لیونل مسی دلجویی و عذرخواهی شود. این اتفاق جو ورزشگاه‌ها را در برزیل به ضرر ما می‌کند. این کار یک کار غیراخلاقی بوده و هیچ‌جای دنیا آن را نمی‌پسندند چون با روح ورزش همخوانی ندارد. ورزش شرایط خاصی دارد و اخلاق باید در کنار آن باشد. به هر حال جام جهانی باعثمی‌شود ما ۲۷۰ دقیقه در صدر صحنه بین‌المللی باشیم و همه دنیا ما را می‌بینند. باید یک گروهی در این مدت باقی‌مانده روی اخلاق ما در جام‌جهانی کار کنند تا بدانیم در برزیل با داور، حریف، رسانه‌ها و تماشاگران چطور برخورد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز