خبرگزاری کار ایران

نباید از قافله عقب بیفتیم؛

آیت‌اللهی: نتیجه‌گرایی بزرگترین معضل لیگ برتر ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۳۱

در دو بازی اخیر مقابل تایلند و لبنان تیم ملی طراوت و شادابی خاصی داشت که پس از مدت‌ها دیده شد. تیم ملی بدون بازی دوستانه و اردوهای متعدد به تایلند و لبنان رفت و ۶ امتیاز گرفت.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال با اشاره به آخرین وضعیت تیم‌های ملی پایه گفت: تیم های ملی پایه تمرینات‌شان را پیگیری می‌کنند و اردوهای داخلی و خارجی‌شان را به خوبی برگزار می‌کنند. تیم ملی زیر۱۴ سال قرار است در تورنمنت هنگ‌کنگ شرکت کند. تیم ملی زیر ۱۵ سال در صورت تایید و تامین هزینه از سوی کمیته ملی المپیک به تورنمنت بلاروس خواهد رفت. تیم ملی نوجوانان در تورنمنت مالزی - اندونزی شرکت می‌کند و البته بازی‌های مرحله مقدماتی‌اش در اندونزی خواهد بود اما در صورت صعود به فینال به مالزی خواهد رفت. تیم ملی جوانان هم به جام‌جهانی کوچک در روسیه می‌رود. در هر حال جلسه‌ای را هفته آینده با کادرفنی تیم ملی جوانان برگزار خواهیم کرد تا برنامه‌های تیم ملی جوانان هم بررسی شود.

به گزارش ایلنا، سید محمدهادی آیت‌اللهی درباره وضعیت تیم ملی امید هم گفت: هفته آینده کمیته فنی و توسعه درباره تعیین سرمربی تیم ملی امید جلسه‌ای برگزار خواهد کرد و در این‌باره هم بررسی‌های لازم انجام خواهد شد و البته ممکن است گزینه هایی مطرح شود اما نامی اعلام نمی شود. باید بگویم که اولویت با مربی خارجی است و در صورتی که کمیته ملی المپیک بتواند هزینه های یک مربی خارجی بزرگ را تامین کند فدراسیون هم اولویتش انتخاب یک سرمربی بزرگ خارجی خواهد بود. در هر حال وقتی سرمربی تیم ملی امید هم خارجی باشد ممکن است دستیارانش را خودش تعیین کند اما ما هم مربیان ایرانی را برای کار کنار سرمربی خارجی به وی پیشنهاد خواهیم داد.

آیت‌اللهی درباره قرعه‌کشی جام جهانی که روز جمعه برگزار می‌شود، گفت: امیدوارم قرعه خوبی نصیب تیم ملی شود. البته من خودم به شخصه دوست دارم که با آلمان همگروه شویم چراکه طراوت و شادابی کنونی تیم ملی به فوتبال آلمان می‌خورد و همانطور که می‌بینید این توانمندی را داریم که مقابل آلمان بازی خوبی انجام دهیم. در حال حاضر تیم ملی بازیکنان جوان و باطراوتی دارد. علیرضا جهانبخش در باشگاهش در هلند می‌درخشد و البته در تیم ملی هم نمایش بسیار خوبی دارد. سردار آزمون در تیم روبین کازان جزو نفرات اصلی است و به اردوی تیم ملی هم آمده و می‌تواند امیدوارکننده باشد. به هر جهت نسل جدیدی به فوتبال ایران اضافه شده که شامل بازیکنان خوب پایه و لژیونرهاست که با نگاه خوب و مثبت کی روش به تیم ملی اضافه شده اند. حتی در تیم ملی زیر۲۲ سال که علیرضا منصوریان سرمربی‌اش است چند بازیکن خوب داریم که می‌توانند در کنار امثال قوچان‌نژاد، داوری، بیت‌آشور و دژاگه تیم ملی پرقدرتی را راهی جام‌جهانی کنند. به هر جهت در دو بازی اخیر مقابل تایلند و لبنان تیم ملی طراوت و شادابی خاصی داشت که پس از مدت‌ها دیده شد. تیم ملی بدون بازی دوستانه و اردوهای متعدد به تایلند و لبنان رفت و ۶ امتیاز گرفت.

آیت اللهی با اشاره به فراخوان علی دوستی‌مهر سرمربی تیم ملی جوانان برای استعدادیابی بازیکنان رده سنی جوانان در خارج از کشور هم گفت: دوستی‌مهر یک سرمربی بازیکن‌ساز است و مطمئنا می‌داند باید چه کار کند. به نظر من باید تفکر حرفه‌ای بر فوتبال حاکم شود و ما از ظرفیت‌های بازیکنان ایرانی الاصل به خوبی استفاده کنیم و آنها را جمع کنیم تا بتوانیم تیم‌های ملی پرقدرتی بسازیم و راهی مسابقات آسیایی و جهانی کنیم. مطمئن باشید دیگر کشورها هم چنین کارهایی انجام می‌دهند و ما هم نباید از قافله عقب بیفتیم و در رقابت کم بیاوریم. باید از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی بازیکنان ایرانی استفاده کنیم. البته این کار باعثمی‌شود تا حس رقابت در بین بازیکنان ایرانی هم از بین نرود و آنها هم بدانند اگر خوب عمل نکنند کسانی هستند که جای‌شان را بگیرند. به نظرم این کار انگیزه بازیکنان داخل ایران را بالا می‌برد و باعثبهبود کیفیت تیم‌های ملی می‌شود.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در پایان درباره کیفیت لیگ برتر فوتبال ایران گفت: متاسفانه در سال جام‌جهانی شاهد کیفیت مناسب بازی‌ها در لیگ برتر نیستیم که به نظرم در حال حاضر نتیجه‌گرایی بزرگترین معضل لیگ برتر شده و همین عامل باعثکاهش چشمگیر تماشاگران در ورزشگاه‌ها شده است. سازندگی در بسیاری از باشگاه‌ها رها شده و فدراسیون در حال حاضر در حال سازندگی و ساختن بازیکنان در تیم‌های ملی رده‌های مختلف سنی است. اینکه بسیاری از باشگاه‌ها به فوتبال پایه توجه جدی نمی‌کنند باعثشده تا مربیان تیم‌ها به بازیکنان جوان توجه نکنند و به همین دلیل کیفیت بازیها کاهش پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز