خبرگزاری کار ایران

مدیران ما فقط به فکر صندلی خود هستند؛

پنجعلی: صعود ایران به جام‌جهانی اتفاقی بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۷۵

حتی صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام‌جهانی نیز اتفاقی بود. مدافع کره اشتباه کرد و قوچان‌نژاد توانست گلزنی کند اما واقعاً ما از کره بهتر بودیم؟

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: به دلیل اینکه زیر ساخت‌های فوتبال کشور خراب است، حتی اگر به المپیک هم صعود کنیم اتفاقی نخواهد بود.

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص انتخاب مربی ایرانی یا خارجی برای تیم امید اطهار داشت: ما نمی‌توانیم به المپیک صعود کنیم زیرا زیر ساختار فوتبال کشورمان نیز خراب است و اگر هم به المپیک برویم اتفاقی نخواهد بود.

وی ادامه داد: اگر ما را به عنوان یکی از اهالی فوتبال قبول دارید باید بگویم حتی صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام‌جهانی نیز اتفاقی بود. مدافع کره اشتباه کرد و قوچان‌نژاد توانست گلزنی کند اما واقعاً ما از کره بهتر بودیم؟ البته قبول داریم ما از نظر توانایی‌های فردی در آسیا حرف اول را می‌زنیم اما ساختار درستی در فوتبال نداریم و روی خلاقیت نتیجه می‌گیریم و همین نتایج باعثمی‌شود ۱۰ سال پشت‌مان باد بخورد ولی واقعیت این است که کره و ژاپن در آسیا حرف اول را می‌زنند.

این پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: وقتی رده‌های پایه را بررسی می‌کنیم می‌بینیم نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم. باشگاه‌های ما در لیگ قهرمانان آسیا موفقیتی به دست نیاوردند. ما تاکنون چند ورزشگاه استاندارد ساخته‌ایم؟ فوتبال حرفه‌ای در آمد‌زا است اما «۸ ما گروه‌ ۹» ما است. در این شرایط اعتقادی به مربی خارجی یا داخلی ندارم. در وهله نخست سیستم باید درست باشد بعد از آن مربی خوب هم که بیاید می‌توانیم نتایج لازم را بگیریم.

وی افزود: بازیکنان لژیونر را به تیم ملی آوردیم، آیا سبک بازی تیم ملی تغییر کرد؟ من نمی‌خواهم توانایی آنها و سرمربی را زیر سوال ببرم، به خاطر اینکه فوتبال ما مریض است. بهترین مربیان و بازیکنان خارجی هم به ایران بیایند باید با یک شرایط آماتور روبرو شوند. در تیم امید مربیان خارجی هم نتیجه نگرفتند اما من مربی خارجی را مقصر نمی‌دانم.

پنجعلی که خود مقطعی در تیم امید دستیار وینگو بگوویچ بود در این ارتباط بیان داشت: بگوویچ هم موفق نبود، اما او همچنان در فوتبال ما هست و پول خوبی می‌گیرد اما واقعاً چه تاثیری داشته؟ این همه مربی و بازیکن خارجی به فوتبال ما آمده چه کمکی به فوتبال ما کرده‌اند؟ تیم ملی نوجوانان ما در آسیا چهارم شد.

وی با بیان اینکه مشکل ما این است که در فوتبال مقطعی فکر می‌کنیم و برنامه درازمدت نداریم، افزود: ما باید ریشه‌ای کار کنیم اما مدیران ما فقط به فکر صندلی خود هستند و حرفه‌ای عمل نمی‌کنند. مدیران باید از دل مردم باشند تا مربی که فاسد است را در باشگاهش راه ندهند. مردم باید در انتخاب مدیرعامل نقش مستقیم داشته باشند. شما می‌بینید با یک پیروزی که به دست می‌آید مدیران ۲۰۰۰ مصاحبه انجام می‌دهند اما چهل با خت هم به دست می‌آید کسی پاسخگو نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز