خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در ترکیه:

پرسپولیس هر جا برود ایرانی را دور هم جمع و شاد می‌کند

کد خبر : ۱۱۱۸۲۴

تجمعات ایرانی و شادی و غرور ایرانی از نظر ما عنصر موثری است و باز تاکید می‌کنیم نسبت به مراودات فوتبالی علاقه‌مندیم و تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد.

سفیر ایران در ترکیه گفت: از سفر پرسپولیس به ترکیه و انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های ترکیه استقبال می‌کنیم و سفارت ایران در ترکیه آمادگی دارد تا در جهت ایجاد فرصت و هماهنگی ها تمام تلاش خود را انجام دهد.

به گزارش ایلنا، علیرضا بیگی با بیان این مطلب افزود: یکی از کارهای سفارتخانه‌ها در کشورهای دیگر ایجاد ارتباط قانونمند و بیشتر بین مجموعه های داخلی و خارجی در عرصه‌های گوناگون و به منظور توسعه روابط و پیشرفت است.

وی ادامه داد: سفارت ایران در ترکیه در ادوار گذشته نیز همکاری های گوناگونی با باشگاه‌های داخلی از جمله پرسپولیس داشته که از آن جمله باید به نقش سفارت در برقراری ارتباط بین باشگاه پرسپولیس و مربی مورد نظرشان اشاره کنم که برای تسهیل امور انجام شده است. همچنین باشگاه‌هایی برای برپایی اردو به ترکیه آمدند و سفارت در انجام امور به آنها کمک کرده است.

سفیر ایران در ترکیه خاطرنشان کرد: ورزش و به ویژه فوتبال یکی از راه‌های نزدیک شدن مردم کشورها به یکدیگر است حضور تیم‌های سرشناس و پرطرفداری مثل پرسپولیس از این جهت قابل توجه است. از سوی دیگر پرسپولیس هر جای دنیا که بازی کند، در حکم فراخوانی برای جمع شدن ایرانی‌ها است و این موارد برای سفارت‌خانه‌ها و در دیپلماسی عمومی عنصر بسیار مهمی است. ما خودمان علاقه‌مند هستیم که چنین اتفاقاتی روی دهد.

بیگدلی در پایان افزود: در این باشگاه‌ها برنامه میان‌مدت دارند و می‌دانیم باشگاه پرسپولیس برنامه فشرده‌ای دارد. از سوی دیگر ملی پوشان زیادی از پرسپولیس در تیم ملی بازی می‌کنند که در مواقع تعطیلی رقابت‌های لیگ درگیر برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی برای رقابت‌های جام‌جهانی هستند. ولی اگر باشگاه‌ها از جمله پرسپولیس علاقه‌مند بوده و آمادگی داشته باشند می‌توانیم در ترکیه با باشگاه‌های مختلف برای انجام بازی‌های دوستانه رایزنی داشته باشیم. در ترکیه ایرانی‌های بسیاری زندگی می‌کنند. تجمعات ایرانی و شادی و غرور ایرانی از نظر ما عنصر موثری است و باز تاکید می‌کنیم نسبت به مراودات فوتبالی علاقه‌مندیم و تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز