خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات:

پست نقش مهمی در توسعه بازارهای ملی و بین‌المللی دارد

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۶۳۲

حسین نعمتی گفت: پست به لحاظ ساختاری یکی از منحصر به فردترین شبکه های ارتباطی جهان است که ماهیت بین المللی داشت و نقش مهمی در توسعه بازارهای ملی و بین المللی دارد.

به گزارش ایلنا، حسین نعمتی، معاون وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت ملی پست ایران در جریان دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پست قدمتی طولانی در ایران داشته و از جمله کشورهایی است که بیش از یک قرن از عضویت آن در اتحادیه پستی جهانی می‌گذرد. پست به لحاظ ساختاری یکی از منحصر به فردترین شبکه های ارتباطی جهان است که ماهیت بین المللی داشته و از ابعاد سه گانه یکپارچه فیزیکی، الکترونیک و مالی برخوردار است به طوری که امکان مبادله کالا و اسناد در اقصی نقاط دنیا را فراهم نموده و در زنجیره تأمین جایگاه ویژه‌ای دارد.

معاون وزیر ارتباطات  تاکید کرد: شبکه مویرگی پست عامل موثری در توسعه اقتصادی است که بستر گسترده و امنی برای توسعه تجارت الکترونیک فراهم ساخته و با پیروی از قوانین و الزامات اتحادیه پستی جهانی که لازم الاجرا نیز است،  توانسته تا روند توزیع و مبادله اسناد و مرسولات را شتاب دهد.

مدیرعامل شرکت پست ایران همکاری با شرکت‌های خدمات هوایی و ارسال مرسوله به 120 مقصد به صورت مستقیم را یکی دیگر از مزیت‌های خدمات پستی دانست و افزود: پست با ایجاد راه های دسترسی به بازارهای مختلف کسب و کارهای خرد، نقش موثری در توسعه بازارهای ملی و بین المللی ایفا می‌کند.

نعمتی با برشمردن امکانات و خدمات فراهم شده از سوی پست برای کسب و کارها اظهار داشت: ارسال بسته کوچک و امانات، بازاریابی مستقیم فیزیکی و الکترونیکیبا و یا بدون نشانی، انتقال وجوه به طور مطمئن و مقرون به صرفه و از طریق سرویسهای امن دیجیتال در شبکه خدمات مالی پستی، خدمات لجستیک الکترونیک مانند مدیریموجودی کالا، انبارداری، مدیریت مرجوعی، مدیریت وجوه با استفاده ز سرویس COD، خدمات رهگیری مرسولات و بسیاری دیگر از این خدمات، نمونه های کوچکی از قابلیت های فراهم شده برای کمک به کسب و کارهای خرد و کلان به شمار می رود.

وی افزود: در حال حاضر قریب به 52 میلیون رکورد آدرس، دارای کدپستی بوده که این داده ها به بخش های مسکونی و تجاری و نیز کسب و کارهای دولتی و خصوصی تقسیم بندی شده و می تواند مبنای مناسبی برای شناخت و توسعه ظرفیت بازار در اقصی نقاط کشور باشد.

حسین نعمتی از تمبر به عنوان سفیر فرهنگی یاد کرد و خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورها صنایع ملی، مفاخر فرهنگی، جاذبه های گردشگری و سایر دغدغه های ملی خود را در قالب تمبر به دنیا صادر می کنند و با برگزاری نمایشگاه های تمبر داخلی و بین المللی و جذب مشترک، تاثیر بسیاری در اشاعه فرهنگی کشور خود و تبلیغ مناسبی برای کسب و کارها دارند.

مدیر عامل شرکت پس با اشاره به منطقه اقتصادی پیام گفت: منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام که مجموعه فرودگاهی در شمال غربی شهر کرج نکته دیگری بود که مهندس نعمتی در خصوص آن گفت: هدف از تأسیس این منطقه ویژه اقتصادی، حمل و نقل بار هوایی و پستی، فرآوری کالا، انبارداری، خدمات سردخانه ای، صنایع ICT و صادرات است که فرصت خوبی برای سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها می‌باشد. 

معاون وزیر ارتباطات همچنین مزیت های شبکه پستی برای توسعه تجارت الکترونیک به ویژه در بعد بین الملل را برشمرد و تصریح کرد: با استفاده از شبکه جهانی پستی، امکان برخورداری از تسهیلات گمرکی در ارسال کالا، رهگیری مرسولات از طریق شبکه جهانی IPS، دسترسی به اقصی نقاط دنیا از طریق شبکه پستی جهانی، امکان بازگشت کالا و مدیریت وجوه وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز