خبرگزاری کار ایران

در نقد و بررسی سه فیلم بی‌گدار، میکل آنژ افغانستان و دست‌های خالی مطرح شد؛

یکی از خلاءهای ما در تحلیل انقلاب، حضور اندیشمندان و فیلسوفان است

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۳۰۰

اولین شب از نمایش و نقد فیلم‌های منتخب جشنواره سینماحقیقت با نمایش آثار بی‌گدار، میکل آنژ افغانستان و دست‌های خالی در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در نشست نقد و بررسی فیلم «بی‌گدار» که درباره بحران‌های زیست محیطی در حوزه منابع آبی کشور است، مجید عزیزی (تهیه‌کننده فیلم بی‌گدار) با اشاره به تحقیق‌ها و پژوهش‌های مستند درباره معضل آب در ایران، گفت: ما در 10 استان با بحران جدی خشکسالی و کم‌آبی مواجه هستیم. با توجه به همین موضوع و تفاوت علت این بحران در هر استان، تصمیم گرفتیم که این مستند را به صورت مجموعه‌ای و برای قاب تلویزیون بسازیم تا بیننده گسترده‌تر و بیشتری پیدا کند که هم‌اکنون اقدامات فنی برای آماده‌سازی و پخش این مجموعه از شبکه‌های سیما در حال انجام است.

در  نشست فیلم میکل آنژ افغانستان به کارگردانی محمد صفا، کارگردان فیلم گفت: شخصیت فیلم فردی ساده و صمیمی بود و می‌خواستم روایت و لحن فیلم هم همینطور باشد و به همین دلیل تعمدانه از پرداخت‌های بسیار هنری و عمیق و تحلیلی خودداری کردم و سعی داشتم لحنی ساده و صادقانه برای فیلم درنظر بگیرم.

مستند دست‌های خالی آخرین فیلم شب اول نمایش و نقد فیلم‌های منتخب جشنواره سینماحقیقت در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی بود که به نمایش و نقد گذاشته شد.

جمشید بیات، ترک کارگردان مستند با اشاره به دغدغه‌های خود برای ساخت این مستند گفت: یکی از خلاءهای ما در تحلیل انقلاب، حضور اندیشمندان و فیلسوفان ما در این موضوع است و این نیاز وجود دارد که این قشر نیز انقلاب را از دیدگاه خود تحلیل کنند.

وی یادآور شد: این مستند مولود مستند بزرگتری به نام روزهای سرنوشت است که به اتفاقات مهم انقلاب ایران می‌پردازد. ما برای دستابی به تصاویر آرشیوی که در فیلم دید، جستجوی بسیار و زمان‌بری داشتیم.

۸ فیلم منتخب یازدهمین دوره جشنوراه سینماحقیقت از ۲۸ بهمن الی ۳۰ بهمن ماه توسط انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی به نمایش درمی‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز