خبرگزاری کار ایران

انتشار کتاب نوام چامسکی درباره فلسطین

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۷۵۱

کتاب نوام چامسکی درباره فلسطین توسط نشر ثالث منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «درباره فلسطین» نوشته نوام چامسکی و ایلان پاپه با ترجمه محسن عسکری‌جهقی توسط نشر ثالث منتشر شده است.

در مقدمه کتاب به قلم فرانک بارات آمده است: مسئله فلسطین یک نکته از هزاران نابسامانی و اتفاقات ناگواری است که در جهان روی می‌دهد، اما نقش دولت‌های غربی و همدستی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی باعث شده که مسئله فلسطین به مسئله‌ای بسیار ویژه تبدیل شود. این واقعیت که اسرائیل با زیر پا گذاشتن قوانین و هنجارهای بین‌المللی سود می‌برد و دولت‌های غربی برای اسرائیل فرش قرمز پهن می‌کنند و تجاوزات آن را نادیده می‌گیرند بدین معناست که تک‌تک ما در خاتمه‌ دادن به این بی‌عدالتی که گریبان فلسطینیان را گرفته است، مسئولیت داریم. بی‌عدالتی و ظلمی که در فلسطین روی می‌دهد عواقب بسیاری در سراسر جهان دارد.

پشت جلد کتاب نیز می‌خوانیم:

«هر رژیم سیاسی می‌تواند به یکباره و برق‌آسا تغییر کند، اما این قابلیت نیز وجود دارد که تغییرات مورد نظر در درازمدت و بدون خونریزی انجام پذیرد. به‌رغم اینکه شورش‌ها در یوگسلاوی سابق و در سوریه امروزی نمونه‌های بارزی‌اند که ثابت می‌کنند تغییر رژیم سیاسی تا چه اندازه ممکن است به فاجعه بدل شود، بسیاری از نمونه‌های تغییر رژیم در تاریخ معاصر عاری از خشونت بوده‌اند.

از این رو آخرین مدخلی که در فرهنگنامه جدید شکل می‌گیرد «راه‌حل تشکیل یک دولت» است و تمام امید به نتیجه رسیدن چنین راه‌حلی نگرش و رویکرد شفاف نسبت به این مساله است که در آینده رابطه بین ظالم و مظلوم چگونه صورت‌بندی می‌شود. طبیعی است ماهیت چنین رابطه‌ای ممکن است به وضوح تغییرات لازم برای نیل به آن هدف را نیز تعیین کند.»

نوام چامسکی زبان‌شناس، فیلسوف آنارشیست و نظریه‌پرداز آمریکایی است که حمایت‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی آمریکا را مهمترین عامل بقای اسرائیل می‌داند و بارها از بی‌تفاوتی سران عرب در برابر تجاوزهای اسرائیل اتنقاد کرده و آن را ناشی از امیدواری این دولت‌ها براندازی حماس می‌داند. او همچنین در مهرماه ۱۳۹۱ (اکتبر ۲۰۱۲) برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی زبانشناسی به غزه سفر کرد که دکتری افتخاری دانشگاه الاسلامیه غزه به منظور قدردانی از مواضع انسانی نوام چامسکی در پشتیبانی از مردم فلسطین و اعلام همبستگی با فلسطینی‌ها به وی اهدا شد.

کتاب «درباره فلسطین» نوشته نوام چامسکی و ایلان پاپه با ترجمه محسن عسکری‌جهقی در ۲۵۸ صفحه و به قیمت ۲۵۰۰۰ تومان توسط نشر ثالث منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز