خبرگزاری کار ایران

درس‌های گیتاریست برنده جایزه گرمی در ایران منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۳۴۵

165 توصیه از دیوید راسل (گیتاریست برنده جایزه گرمی) با ترجمه‌ی بابک ولی‌پور در ایران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیوید راسل از چهره‌های معاصر گیتار کلاسیک و برنده جایزه گرمی است که «آنتونیو د. کنترراس» کتابی را با محوریت توصیه‌های این موزیسین تالیف کرده است. بابک ولی‌پور ترجمه این کتاب را با عنوان «درس‌هایی از دیوید راسل» در ایران منتشر کرد.

در میان گیتاریست‌های کلاسیک ایران، راسل یکی از محبوبترین شخصیت‌هاست؛ از این نوازنده‌ اسکاتلندی آلبوم‌های تکنوازی مختلفی منتشر شده و سابقه کسب نشان «گرمی» را نیز در کارنامه‌ هنری خود دارد.

«آنتونیو د. کنترراس»، نویسنده‌ی کتاب «درس‌هایی از دیوید راسل» در مقدمه این کتاب آورده است: «چنین ادعا نمی‌کنیم که یکبار برای همیشه بنیانی از تمام جنبه‌های تکنیکی، سبکی و آموزشی راسل فراهم کرده‌ایم، بلکه می‌خواهیم ایده‌های حاصل از «یادداشت‌های کلاسی‌مان را که نتیجه‌ی بیش از پنج سال حضور نزد یکی از برجسته‌ترین استادان گیتار است، فروتنانه در اختیار خواننده بگذاریم.»

متن کتاب حاوی ۱۶۵ توصیه است که با رعایت اختصار طبقه‌بندی شده‌اند. موارد مربوط به تکنیک دست‌های راست و چپ و هماهنگی آنها، تکنیک تمرین و ارائه از جمله موضوعاتی است که نویسنده از کلاس‌های دیوید راسل استخراج کرده است.

بابک ولی‌پور، نوازنده و مدرس گیتار کلاسیک، نکات مطرح شده در این کتاب را برای گیتاریست‌های کلاسیک ضروری دانسته و درمقدمه‌ی خود آورده است: «برای خواننده فارسی زبان این کتاب در حکم گزارشی از چندین مسترکلاس راسل است؛ گزارشی طبقه‌بندی شده و دقیق توسط یک گیتاریست.»

کتاب «درس‌هایی از دیوید راسل» در ۸۰ صفحه و تیراژ ۲۰۰۰ نسخه با قیمت ۱۰۰۰۰۰ ریال توسط نشر نکیسا منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز