خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه واردکنندگان کاغذ و مقوا:

سنگ‌اندازی بر سر ترخیص کاعذ با مالیات بر ارزش افزوده/عدم ترخیص بارها قیمت کاغذ را بالاتر هم می‌برد

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۷۶۴

حسین میرباقری تاکید کرد: هزاران تن اجناسی که وارد شده و باید سریع به دست مصرف‌کننده برسد را به دلیل مسائلی که با اداره استاندارد دارند، ترخیص نمی‌کنند و بر پرداخت مالیات ۹درصدی ارزش افروده تاکید دارند.

حسین میرباقری (رئیس اتحادیه واردکنندگان کاغذ و مقوا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از عدم تخصیص بارهای کاغذ از سوی گمرک به بهانه واریز مالیات بر ارزش افزوده گفت: طبق تبصره ۵ ماده  ۱۲ قوانین ما انواع کاغذ، تحریر، رزونامه و ... در قالب رول، بند و بسته‌بندی A۴ از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. منتها به تازگی گمرگ شهید رجایی هزاران تن اجناسی که وارد شده و باید سریع به دست مصرف‌کننده برسد را به دلیل مسائلی که با اداره استاندارد دارند این اجناس را ترخیص نمی‌کنند و بر پرداخت مالیات ۹درصدی ارزش افروده تاکید دارند. این مسئله اصلا قانونی نیست چراکه کاغذ از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف است و الزام واردکننده کاعذ به این پرداخت هیچ دلیل قانونی ندارد.

رئیس اتحادیه واردکنندگان کاغذ و مقوا همچنین از احتمال بالاتر رفتن قیمت کاغذ در صورت عدم ترخیص این بارها خبر داد و تاکید کرد: همین سنگ‌اندازی باعث شده کاغذهایی که در گمرک مانده مشمول هزینه‌های اضافه مثل هزینه انبارداری و ... بخورد و این هزینه‌ها روی قیمت کاغذ هم تاثیرگذار خواهند بود. همکاران ما تمام تحریم‌ها را دور می‌زنند و کاغذ وارد می‌کنند ولی کاغذ در گمرک خودمان مشکل ترخیص پیدا می‌کند. من نمی‌دانم چرا باید چنین سوء‌مدیریت‌هایی اتفاق بیفتد و واقعا اگر شرایط به همین شکل پیش‌ برود و گمرک همکاری نکند احتمال زیاد مجددا افزایش قیمت کاغذ خواهیم داشت.

اصلی‌ترین مسئله ما در حوزه کاغذ در حال حاضر همین مسئله ارزش افزوده است. من نامه‌نگاری هم برای حل این مشکل کرده‌ام ولی پاسخی نگرفته‌ام. همکاران ما واقعا گیج شده‌اند که در قبال ارزش افزوده آیا مودی حساب می‌شوند یا خیر. سازمان امور مالیاتی طبق قانون ما را معاف کرده و گمرک با چه دلیلی ما را ملزم به پرداخت این هزینه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز