خبرگزاری کار ایران

نمایش فیلمی از عباس کیارستمی درباره طرح ترافیک

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۵۴۵

شبکه مستند سیما در دومین قسمت از سری جدید مجموعه «گنجینه» مستند «همشهری» ساخته عباس کیارستمی را روی آنتن می‌فرستد.

به گزارش ایلنا، «همشهری» سال ۶۲ به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته‌شده است. این مستند خلاق که در بستر زمانی خود اثری منحصربه‌فردی به شمار می‌رفت، به اولین روزهای اجرای طرح ترافیک در تهران و روش‌های شخصی افراد در برخورد با این موضوع  می‌پردازد.    

نگاه خاص کیارستمی به این پدیده اجتماعی و عکس‌العمل‌های جالب مردم در برخورد با مجری قانون، این مستند را به اثری جذاب و دیدنی تبدیل کرده است.

در مستند «همشهری» یک شهروند به کنترل رفت‌وآمد مردم در یکی از خیابانهای تهران می پردازد و اجازه تخلف به آن‌ها نمی‌دهد. این امر واکنش‌های جالب و متفاوتی را از سوی مردم در پی دارد و لحظات خنده‌داری را خلق می‌کند.

سری جدید برنامه «گنجینه» گزیده‌ای از مستندهای کلاسیک ایران و جهان با پخش آثاری از ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، خسرو سینایی، پرویز کیمیاوی، فرهاد ورهرام، محمد تهامی نژاد و ... از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مجموعه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حنیف شهپرراد در ۲۶ قسمت حدود یک‌ساعته پخش می‌شود و غلامعلی افشاریه گفتار متن آن را برعهده دارد، آرین مظفری نویسنده و مسعود سلطانی ارج تدوینگر این مستند هستند.

«گنجینه» چهارشنبه 4 بهمن ساعت 21 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. تکرار این قسمت پنجشنبه 5 بهمن ساعت 8:30 خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز