خبرگزاری کار ایران

محسن سلیمانی، رایزن فرهنگی ایران در بلگراد درگذشت

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۱۳۱

محسن سلیمانی، نویسنده، مترجم و رایزن فرهنگی ایران در بلگراد، در سن ۵۸سالگی درگذشت.

به گزارش ایلنا، محسن سلیمانی صبح امروز (دوشنبه، دوم بهمن‌ماه) در پی حمله قلبی از دنیا رفته است.

سلیمانی که از دو سال پیش به عنوان رایزن فرهنگی ایران در بلگراد فعالیت می‌کرد،‌ صبح امروز (دوشنبه 2 بهمن) به علت سکته قلبی درگذشت.

او فارغ التحصیل ادبیات و زبان انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی بود و در همین رشته مدرک دکتری گرفت. سلیمانی کار ادبیات را از سال ۱۳۵۹ به طور جدی شروع کرد و در زمینه نقد ادبی، اصول داستان نویسی و آثار داستانی در حدود ۱۰۰ اثر ترجمه کرده یا نوشته است.

سلیمانی علاوه بر ترجمه و نویسندگی، در رادیو و تلویزیون نیز نویسندگی کرده و در حدود هفت سالی در مطبوعات قلم زده است. به علاوه چند باری دبیر سرویس ادبیات و هنر در نشریات و روزنامه‌های مختلف ازجمله همشهری  بوده است. ضمن اینکه سردبیری فصلنامه‌های چندی همچون جنگ سوره‌ها را برعهده داشته است. وی دو بار داور کتاب سال، یک بار داور کتاب جلال آل احمد و یک سال هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بوده است.

بخشی از زندگی سلیمانی نیز فعالیت‌هایی در زمینه مدیریت فرهنگی بین‌المللی بوده است. او سال‌ها کارشناس ارشد امور فرهنگ بین‌الملل بوده، چند سالی نیز نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در انگلستان و آمریکا بوده است.

برخی آثار این نویسنده عبارتنداز: سالیان دور، آشنای پنهان، چشم در چشم آینه، درسهایی دربارهٔ داستان‌نویسی، فن داستان‌نویسی و از روی دست رمان‌نویس.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز