خبرگزاری کار ایران

«روز عقیم» توقیف شد/اجازه اجرا در جشنواره داده نشد

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۹۲۳

رویا میرعلمی (همسر حسین کیانی) و بازیگر، از توقیف نمایش «روز عقیم» در آستانه‌ی اجرای این نمایش در جشنواره تئاتر فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رویا میرعلمی در صفحه اینستاگرام خود در حالی از توقیف نمایش «روز عقیم» به کارگردانی حسین کیانی خبر داده که این نمایش قرار بود امشب (دوشنبه 2 بهمن) در دو نوبت ساعت‌های 18 و 20.30 در تالار چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه برود.

اجرای نمایش «روز عقیم» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی برای حضور در سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر با حاشیه‌های زیادی همراه بود. کیانی در نامه‌ای از دخالت برخی افراد نامعلوم در امور تئاتر فجر گفته و اعلام کرده بود «روز عقیم» خود را در جشنواره 36 اجرا نخواهد کرد. در آن نامه سرگشاده که 18 روز پیش از جشنواره منتشر شد، کیانی از دعوت شدن به شورای نظارت مرکز هنرهای نمایشی خبر داد و از جلسه‌ای گفت که طی آن نامه‌ای از نهادی غیرفرهنگی و خارج از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمع و نظر او رسیده است که در آن به صراحت گفته شده نمایش «روز عقیم» حق اجرا در جشنواره تئاتر فجر را ندارد.

پس از این نامه، فرهاد مهندس‌پور (دبیر سی‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر) در واکنش به نامه‌ حسین کیانی به رسانه‌ها، از او خواست نمایش خود را در جشنواره اجرا کند و خواست تا از تصمیم خود مبنی بر عدم اجرای «روز عقیم» در جشنواره تئاتر فجر منصرف شود.

در پاسخ به نامه مهندس‌پور، بار دیگر حسین کیانی دست به قلم شده در نامه‌ای به او پاسخ داد و واکنش مسئولانه مهندس‌پور را در روزگار مسئولیت‌گریزی مغتنم شمرد.

اما شب گذشته رویا میرعلمی از توقیف این نمایش در ساعاتی پیش از اجرا در جشنواره خبر داد.

متنی که میرعلمی در اینستاگرام خود منتشر کرده، به شرح زیر است:

با عنایات مکرر مرکز هنرهای نمایشی اجرای روز عقیم در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر توقیف شد و این در حالی‌ست که این نمایش در جدول جشنواره گنجانده شده و قرار بود ما فردا در دو سانس شش و هشت و نیم روی صحنه برویم و این در حالی‌ست که گروه اجرایی ما با تمام سختی‌ها و کاستی‌ها تمرین کرده آماده بودیم برای اجرا و این در حالی‌ست که ما نخواسته بودیم در جشنواره باشیم و از ما دعوت شده بود و این درحالی‌ست که ساعت 10 همین امشب این حکم به حسین کیانی ابلاغ شد و این درحالی‌ست که ما اصلا حال خوبی نداریم. همین.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز