خبرگزاری کار ایران

محمد آفریده مطرح کرد؛

دوره‌ی جشنواره‌ها با نگاه‌های کهنه و زنگ زده گذشته است

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۸۰۰

محمد آفریده (تهیه‌کننده و یکی از مدیران فرهنگی سینما) اعتقاد دارد: دیگر دوره جشنواره‌ها با نگاه‌های کهنه و زنگ زده گذشته است، باید جشنواره‌ها با تجربه‌های روز و مقتضیات جدید تعریف و تبیین شود. صرف دلخوش بودن به داشته‌هایمان و بی‌نیازی از همه چیز، ما را شکننده‌تر در مقابل تحولات آینده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در متن یادداشت محمد آفریده که برای ایلنا ارسال شده، آمده است:

هر جشنواره‌ای اگر حال سینما را خوب کرد، جشنواره مفیدی است در غیر این صورت، جشنواره یک مهمانی و دورهمی بیش نیست، ما متاسفانه در خیلی از مسائل، همچنان دچار رودربایستی، تعارف و بلاتکلیفی هستیم. جهان با سرعت در حال تغییر و تحول است و سرمایه‌های خدادادی این مرز و بوم هر چه بیشتر آماده بروز و ظهور است. اگر امروز توانستیم از مسئولیت، برای آینده این سرزمین حرکت ایجاد کنیم، عاقبت بخیر می‌شویم، اما اگر نتوانستیم و فرصت‌های خدادادی این مردم را، به روزمرگی‌ها یا ملاحظات بیهوده یا مصلحت‌های حزبی و گروهی ترجیح دادیم، مطمئن باشید آینده، آینده ما نخواهد بود. در حال حاضر، ظاهرا همه چیز برایمان مهم است، نشست می‌گذاریم، تحقیق می‌کنیم برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ارائه می‌دهیم اما همه چیزمان به خاطر جبر روزگار، متوقف برای امروز است و امروز در همه امورمان مهم‌تر از فردا شده است. توقف به هر دلیلی توسط هر کسی در این روزگار خیانت به این مردم و ارزش‌هاست.

دیگر دوره جشنواره‌ها با نگاه‌های کهنه و زنگ زده گذشته است، باید جشنواره‌ها با تجربه‌های روز و مقتضیات جدید تعریف و تبیین شود. صرف دلخوش بودن به داشته‌هایمان و بی‌نیازی از همه چیز، ما را شکننده‌تر در مقابل تحولات آینده خواهد کرد.

جشنواره فیلم فجر می‌تواند فجر سینمای ایران باشد، سینمایی که در آن همه گروه‌ها و سلیقه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی جامعه جایی برای خود خواهند داشت. این جشنواره که برآمده از انقلاب اسلامی مردم این سرزمین است یادآور وحدت و همدلی همه اقشار است. برای ماندگاری و پویایی این جشنواره بیش از هر چیز عدالت نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، عدالت با خود نشاط و خلاقیت و امید به همراه دارد. امیدوارم همه ما صادقانه در خدمت عدالت باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز