خبرگزاری کار ایران

پنج معمار ایرانی در فهرست معماران تأثیرگذار خاورمیانه

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۵۲۲

معتبرترین نشریات بین‌المللی معماری خاورمیانه در شماره سال جدید خود اقدام به معرفی فهرستی از اثرگذارترین معماران منطقه کردند که در آن، نام ۵ معمار ایرانی به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ پس از آن که مجله «آرشیتکت (Architect)» در شماره پیشین خود بخش‌های قابل توجهی را به معرفی معماران ایرانی برگزیده جایزه خاورمیانه اختصاص داده بود، به اتفاق تعداد بیشتری از نشریات زنجیره‌ای موسسه ITP به سنت هر ساله فهرستی از معماران تاثیرگذار خاورمیانه را منتشر کردند که در میان آن‌ها نام پنج معمار ایرانی هم به چشم می‌خورد.

امیرحسین حاجی‌زاده، آرش غلامعلی تهرانی، بهزاد اتابکی، کورش حاجی‌زاده و محمد خاوریان معماران ایرانی معرفی شده در این فهرست هستند.

توجه به فرهنگ بومی، زمینه‌گرایی و تلاش برای احیای ریشه‌های معماری ایرانی از دلایل انتخاب این معماران عنوان شده است.

معماران ایرانی معرفی شده در این ارزیابی به همراه چند معمار ایرانی دیگر، جزو منتخبین جشنواره بین‌المللی معماری خاورمیانه بوده‌اند. فرشاد مهدی زاده به عنوان معمار سال خاورمیانه، برادران حاجی زاده با کسب جایزه کانسپت سال، دفتر کیوانی با کسب جایزه ساختمان مسکونی سال، فائزه هادیان تقدیر شده‌ بخش مسکونی، آرش غلامعلی تهرانی منتخب دریافت سه جایزۀ پروژه فرهنگی سال، پروژه عمومی سال و پروژه تجاری سال؛ بهزاد اتابکی منتخب دریافت جایزه معمار سال، محمد خاوریان منتخب دریافت جایزه معمار جوان سال و محمدرضا کوهزادی تقدیر شده‌ کانسپت سال، ازجمله برندگان ایرانی این دوره بودند.

تعداد بیشتری از معماران ایرانی نیز موفق شده‌اند به فهرست نهایی این جایزه راه پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز