خبرگزاری کار ایران

تصویب حریم غار علیصدر در فهرست ملی/ ثبت ۱۱ درخت کهن‌سال در فهرست آثار ملی‌طبیعی

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۴۷۴

در کمیته تخصصی ثبت و حریم میراث طبیعی‌ملی، حریم غار علیصدر همدان تصویب شد و منطقه صدف کوهی آق‌بند گلستان و ۱۱ درخت کهن‌سال نیز با تأیید کار‌شناسان، ثبت شد و در فهرست آثار ملی‌طبیعی کشور قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، جلسه تخصصی ثبت و حریم میراث طبیعی‌ملی با حضور صاحب‌نظرانی چون پرویز کردوانی، تقی شامخی، انوشیروان شیروانی، فرهاد نظری، مهران مقصودی، مصطفی خوشنویس، علی قمی، وحید اعتماد، علیرضا امر‌ کاظمی و کار‌شناسان استان‌ها در سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

فرهاد نظری مدیر‌کل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی، چهارشنبه ۲۷ دی ۹۶ درباره ثبت ۱۱ درخت کهنسال در فهرست میراث طبیعی‌ ملی گفت: در این جلسه درخت چنار روستای شرکان، درخت چنار سراب هولی، درخت چنار پشته از استان کرمانشاه، درخت کهن‌سال طوعلی و درخت کهن‌سال کوانق در شهرستان خداآفرین، درخت کهن‌سال خسروکندی و درخت کهن‌سال دغداغان در شهرستان کلیبر، درخت کهن‌سال گردو اندرگان مرزقان، و درخت کهن‌سال دروازه و درخت کهن‌سال چهارسوق مراغه در استان آذربایجان شرقی و درختان گردوی کهن‌سال تنگ‌سیاه و درختان نارون امام‌زاده امام‌قیس در استان چهارمحال‌و‌بختیاری در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیدند.

او افزود: همچنین حریم غار علیصدر در این جلسه تصویب شد و منطقه صدف کوهی (لوماشل) آق‌بند نیز با تأیید کار‌شناسان در فهرست میراث طبیعی‌ملی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز