خبرگزاری کار ایران

مهمترین و کهنسال‌ترین خواننده بویراحمد و ممسنی درگذشت+صوت

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۳۳۹

احمد احمدی، مهمترین و کهنسال‌ترین خواننده موسیقی منطقه بویراحمد و ممسنی درگذشت.

سعید اسلامی (موزیسین و پژوهشگر موسیقی بویر احمد و ممسنی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر گفت: احمد احمدی از خوانندگان مولف حوزه منطقه بویراحمد و ممسنی بود که متاسفانه امروز (چهارشنبه 27 دی) به دلیل کهولت سن این گنجینه موسیقی کشورمان را از دست دادیم.

وی در ادامه افزود: ترانه‌های ماندگاری چون «که کی جونی دورش نی» و «دل گورو دار» از آثاری است که ساخته و اجرا شده توسط ایشان است. احمد احمدی در سال‌های 1342 و تا 1346 نیز قطعاتی را در رادیو شیراز ضبط کرد که از این رادیو پخش می‌شد.

این نوازنده کمانچه و پژوهشگر گفت: سال‌ها همه گمان می‌کردند این خواننده مولف فوت کرده است تا اینکه چند سال قبل اخباری از او به دست آمد و با ایشان آشنا شدم و بعدها در دو مرحله مورد تقدیر قرار گرفت که آخرینش در جشنواره موسیقی آئینه‌دار بود.

اسلامی همچنین عنوان کرد: احمد احمدی در موسیقی حوزه بویراحمد و ممسنی یک خواننده الهام‌بخش محسوب می‌شد که کارشناسان مطمئن هستند چنین خواننده‌ای دیگر در این منطقه تکرار نخواهد شد. ایشان ذوق هنری جالبی داشت که حتی اشعار کارهایش را نیز خودش می‌سرود.

آواز معروف این خواننده محلی به نام "دل گورو دار" که در سال ۱۳۴۶ در رادیو شیراز ضبط شده‌ را می‌توانید در اینجا بشنوید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز