خبرگزاری کار ایران

دیدگاه سه تهیه‌کننده درباره رقابت ۲۲ فیلم در سودای سیمرغ

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۴۳۵

محمدحسین قاسمی، مسعود ردایی و سعید سعدی درباره کاهش تعداد فیلم‌های شرکت‌کننده در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اظهارنظر کردند.

 به گزارش ایلنا، سعید سعدی (تهیه‌کننده) در خصوص حضور و رقابت ۲۲ فیلم در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گفت: این موضوع در هر صورت به خاطر حجم تولیدات سینمایی زیادی که در طول سال داریم، یکسری مشکلات ایجاد می‌کند چراکه جشنواره نیز ویترین تولیدات یک سال سینمای ایران است.

وی با اشاره به لزوم قضاوت عادلانه آثار در جشنواره افزود: در هر صورت اگر قضاوت‌ها درست و عادلانه باشد و اجحافی به دیگران نشود، از این بابت انتخاب ۲۲ فیلم در بخش مسابقه خوب است. فیلم‌هایی که انتخاب می‌شوند انتخاب اصلح هستند و صاحبان آثاری هم که باقی می‌مانند، خودشان به این حقیقت می‌رسند که آثار انتخاب شده بهتر از کارهای آنهاست.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه امسال رقابت در سودای سیمرغ دشوار‌تر و جدی‌تر از پیش خواهد بود، گفت: در این میان رقابت فیلمسازان اول با سایر فیلمسازان هم سخت‌تر خواهد بود و با توجه به حجم درخواست حضور فیلمسازان اول در هر سال، ممکن است برخی از آن‌ها از این دایره رقابت کنار بمانند.

محمدحسین قاسمی (تهیه‌کننده) نیز در این زمینه، گفت: اینکه تعداد فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره کم باشد خبر بدی نیست. به نظر من اتفاقا می‌تواند از این بابت که فیلم‌ها باکیفیت بالاتری (به زعم هیأت انتخاب) در جشنواره حضور داشته باشند، بسیار خوب است. البته اینکه بخش انیمیشن و مستند بخواهند با بخش داستانی رقابت کنند، شاید چندان منطقی نباشد مگر اینکه ساختاری پیدا کند و به نتیجه‌ای برسد. شاید اگر مثل گذشته یک بخش پانوراما و غیررقابتی در جشنواره قرار بگیرد، فرصت نمایش جشنواره‌ای برای فیلم‌های بیشتری به وجود آید.

اما مسعود ردایی (تهیه‌کننده سینما) نیز درباره تغییر جشنواره امسال گفت: با توجه به اینکه سیاست‌های هر دوره جشنواره با دوره قبل تفاوت می‌کند، در این دوره سعی شده از لحاظ کمی تعداد آثار را در بخش رقابتی کمتر کنند، تا درنهایت آن آثاری که از لحاظ کیفی سطح بالاتری دارند، به رقابت با یکدیگر بپردازند.

وی افزود: اگر بحث، بحث کیفیت باشد فکر می‌کنم علاوه بر انتخاب فیلم، داوری‌ها هم دشوار‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز