خبرگزاری کار ایران

اولین شماره دوهفته نامه «هور» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۳۵۶

در پی انتشار پیش شماره نشریه هنر و رسانه، هور، اولین شماره از این دوهفته نامه منتشر شد.

به گزارش ایلنا، اولین شماره دوهفته نامه هور که نشریه‌ای تخصصی در حوزه هنرهای تجسمی و رسانه است، منتشر شد.

امتیاز این نشریه متعلق به گروه تجسمی روایت فتح و مرکز تجسمی حوزه هنری است واعضای شورای سیاستگذاری هور متشکل از سید مسعود شجاعی طباطبایی، مسعود نجابتی، احمدرضا دالوند و محمدحسین نیرومند است.

در اولین شماره از نشریه هور مطالبی با این عناوین منتشر شده است: هنرمندان انقلابی؛ پیشگامان آتش به اختیار، روابط عمومی از سنتی تا الکترونیک، ذهن زیبا؛ یک گشتالت خوب بر اساس اصل مشابهت، استعاره و زبان، گزارش کارگاه خلق و فروش آثار هنری به نفع زلزله زدگان کرمانشاه، معرفی کتاب دستورالعمل‌های فیل آبی برای ایده یابی و کتاب مقدمه‌ای بر جنگ نرم، نمایشگاه گردانی؛ باید‌ها و نباید‌ها، آشنایی با اصول اولیه برندسازی، تکنوپولی؛ تسلیم فرهنگ به فناوری، آشنایی با هنر کیچ در دوران پسا ترامپ و جستاری در حراجی‌های هنری. همچنین پوس‌تر این شماره از نشریه هور به اثری از مصطفی گودرزی با عنوان «مقاومت» اختصاص یافته است.

در بخشی از سرمقاله هور که به قلم احمدرضا دالوند، سردبیر این نشریه نوشته شده است، می‌خوانیم: «تجربه نشان می‌دهد روش متکی به سلیقه گرایی کاربرد خود را از دست داده است. به همین سبب رفع و رجوع امور در چشم انداز فشرده و کوتاه مدت، صرفا مشکلات را در سطح، مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد. پیشرفت فرهنگ و هنر همچنین نیازمند توجه به فرهنگ و هنر ملی و آیینی و تکیه بر تجارب داخلی است.» همچنین در صفحه پایانی این نشریه مطلبی اعتراضی با عنوان سخنی با وزارت آموزش و پرورش منتشر شده است که این وزارت خانه را به خاطر حذف درس رهبران کوچک از کتاب‌های درسی مورد سوال قرار داده است.

اولین شماره از نشریه هور نیز همانند تنها پیش شماره نشریه دارای قطع سلطانی است و با هدف حمایت از کالای ایرانی و همسویی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور، با استفاده از کاغذ ایرانی به صورت چهاررنگ در ۱۶ صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز