خبرگزاری کار ایران

محمد رحمانیان:

شایعات؛ نمایش «ترانه‌های قدیمی» را در شرایط سختی قرار داد/دعوا بر سر بازخوانی ترانه‌ای از یک خواننده قدیمی

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۹۵۹

رحمانیان با اشاره به شایعاتی که پیرامون نمایش «ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» مطرح شده، گفت: این دروغ‌پردازی‌ها و شایعات متاسفانه روی مسئولان وقت اثر می‌گذارد و ما در هفته آخر اجرا با شرایط سختی مواجهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» نمایشی موزیکال به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان است که رضا یزدانی، احسان کرمی و هانا کامکار خوانندگانش هستند و مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، هومن برق‌‌نورد، مهدی ساکی، احسان کرمی، هانا کامکار، سینا رازانی، سانیا سالاری، سعید توکلی، نوشین اعتماد، آلاله زارع‌طلب و مانیا علیجانی در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. این نمایش از دوشنبه ۲۹ آبان روی صحنه رفته و قرار است تا پنجشنبه ۳۰ آذر به اجرایش ادامه دهد اما رحمانیان می‌گوید شایعات و دروغ‌پردازی‌ها پیرامون این اثر نمایشی، اجرای آن را در هفته پایانی با مشکلاتی مواجه کرده است.

رحمانیان درباره حاشیه‌هایی که پیرامون نمایشی که روی صحنه برده است، گفت: حدود یک هفته‌ای است که چند سایت خبری شروع به پخش شایعه‌ای درباره «ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» کرده‌اند؛ می‌گویند رحمانیان در کارش از ترانه‌های خواننده حامی منافقین استفاده کرده است! و می‌گویند این نمایش با این کار دوباره منافقین را احیا می‌کند!

کارگردان «ترانه‌های قدیمی» تصریح کرد: در پاسخ باید بگویم اولا بازخوانی یک ترانه ربطی به خواننده‌ی آن ندارد؛ مربوط به ترانه‌سرا و آهنگساز است برای همین هم ترانه‌ای را بارها و بارها بازخوانی می‌کنند. در سال‌های اخیر ترانه‌های خوانندگان قبل از انقلاب؛ بارها و بارها بازخوانی شده و بهترین‌هایش را هم علیرضا قربانی و علیرضا افتخاری بازخوانی کرده‌اند. همگی هم مجوز وزارت ارشاد را داشته و آلبوم‌هایشان پرفروش بوده است پس اصل، بازخوانی ترانه مشکل نیست.

رحمانیان ادامه داد: مشکل بزرگتر این است که ما اصلا از آثار این خواننده در این کار استفاده نکرده‌ایم! یعنی کل داستان غلط است و مغرضانه و دروغ نوشته‌اند. ترانه‌ای که مدنظر این دوستان است متعلق به خواننده دیگری  است. به علاوه در فیلمی که آنها گرفته‌اند؛ هم‌خوان را حذف کرده و روی دور تند گذاشته و نمایش می‌دهند. می‌گویند خانمی در کار تک‌خوانی کرده است. نمی‌دانم این سایت‌ها به کجا وصل هستند اما دروغگو و مغرضند و کمر همت بسته‌اند تا برخی تئاترهای روی صحنه را با مشکل مواجه کنند و به آنها فشار بیاورند.

او گفت: درحالی ترانه «درد عشق و انتظار» را به یک خواننده سیاسی منتسب کردند که اصلا ربطی به آن خواننده ندارد. اما به این امر نیز بسنده نکردند و در کنارش داستان‌سرایی هم کرده‌اند که این خواننده؛ ترانه‌ای که ما انتخاب کرده‌ایم را به منافقان تقدیم کرده است! در صورتی که چنین ترانه‌ای اصلا توسط این خواننده خوانده نشده که بخواهد به کسی تقدیم شود.

رحمانیان خاطرنشان کرد: این ترانه متعلق به خواننده‌ای است است که در ایران زندگی می‌کنند و اصلا خارج از کشور نرفته است و با یک جستجوی ساده می‌توان حقیقت را فهمید.

او با اظهار تاسف از تاثیر این شایعات روی مسئولان وقت گفت: متاسفانه این شایعات روی مدیران نمایشی هم اثر گذاشته و باعث شده ما در هفته آخر اجرا با شرایط سختی مواجه شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز