خبرگزاری کار ایران

چاپ سوم «چهره‌های موسیقی» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۹۰۱

چاپ سوم کتاب «چهره‌های موسیقی» نوشته شاپور بهروزی از سوی نشر کتابسرا منتشر شد.

به گزارش ایلنا، چاپ نخست کتاب «چهره‌های موسیقی» در پاییز ۱۳۶۷ منتشر شد و ۵ سال بعد به چاپ دوم رسید. اما بنا به دلایلی همچون مشکلات صدور مجوز نشر، فرصتی برای انتشار چاپ سوم پدید نیامده بود.

چاپ نخست این کتاب در سال ۶۷ و درست زمانی منتشر شد که تنها ده سال از انقلاب می‌گذشت و در این مدت هرگونه فعالیت‌های مربوط به موسیقی، اعم از بخش دولتی یا خصوصی، ممنوع و یا در حداقل‌ترین سطح ممکن بود.

قرار بود این کتاب به جلد‌های بعدی نیز برسد که متاسفانه این امر میسر نشد. اما مولف بار‌ها در پانویس صفحات کتاب خواننده را به جلد دوم حوالت داده است.

شاپور بهروزی در صفحه ۵۶۱ چاپ نخست این کتاب در سال ۱۳۶۷ نوشته است: «خواننده عزیز، این کتاب به قصد انتفاع مادی نوشته نشده است. و نگرشی است کوتاه به تاریخ موسیقی کشور و در راه تحقق یک رسالت فرهنگی. بین سال‌های ۱۳۱۴ تا ۱۳۵۷. مقالات و نوشته‌های پراکنده‌ای در زمینه تاریخ موسیقی و زندگینامه برخی موسیقیدانان نوشته شده و یا در رسانه‌های گروه پخش گردیده ولی هیچ کدام در یک مجموعه مرتب و منظم گرد نیامده تا بتواندبه عنوان مرجع در دسترس پژوهشگران و علاقمندان قرار گیرد».

وقتی جلد نخست این کتاب منتشر شد استاد ایرج افشار شرح مختصری بر آن در مجله «آینده» نوشت و آن را کتابی آراسته و پرکشش توصیف کرد.

در این کتاب به شرح فعالیت‌های موسیقیدانان مشهوری چون مرتضی نی داوود، فریدون حافظی، علی تجویدی، پرویز یاحقی، داریوش صفوت، پرویز مشکاتیان، جواد معروفی، مصطفی کمال پورتراب، مرتضی حنانه و برخی دیگر از بزرگان موسیقی پرداخته شده است.

این کتاب در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با جلد گالینگور و با قیمت ۵۵ هزار تومان به کتاب فروشی‌ها عرضه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز