خبرگزاری کار ایران

اهدای جایزه صد هزار دلاری شیخ حَمَد به دانشنامه جهان اسلام

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۷۰۶

جایزه یکصد هزار دلاری شیخ حمد برای ترجمه، به بنیاد دایرة المعارف اسلامى (دانشنامه جهان اسلام) تعلق گرفت.

به گزارش ایلنا، روزجمعه بیست‌وچهارم آذرماه مراسم اعلان برندگان جایزه شیخ حَمَد برای ترجمه و تفاهم بین‌المللی (جائزه الشیخ حمد للترجمه و التفاهم الدولی) در هتل ریتزکارلتون شهر دوحه و با حضور رضا شهریور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در قطر برگزار شد.

در این مراسم که شیخ جاسم بن حمد آل‌ثانی برادر امیر قطر و جمعی از وزراء، شخصیت‌های فرهنگی، دانشگاهی و سیاسی قطر و چهره‌های برجسته از مترجمان آثار فکری، علمی و ادبی از کشورهای گوناگون شرکت داشتند، حسن نعمه دبیرکل جایزه شیخ حمد سخنرانی کوتاهی ایراد کرد.

جایزه شیخ حمد (پدر امیر قطر) برای ترجمه و تفاهم بین‌المللی با دو میلیون دلار جایزه ، بالاترین رقم جایزه برای موضوع ترجمه در جهان است. در سومین دوره برگزاری این جایزه (۲۰۱۷م) تعداد ۱۴۶ اثر برگزیده از ۳۰ کشور توسط کمیته داوران در سه بخش عربی به انگلیسی و عربی به فرانسوی و بالعکس و همچنین ترجمه به زبان عربی یا از زبان عربی به پنج زبان شرقی فارسی، ژاپنی، چینی، مالایی و اردو مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در بررسی کمیته داوران که نتیجه آن تا زمان برگزاری این مراسم اعلام نشده بود بنیاد دایرة المعارف اسلامى (دانشنامه جهان اسلام) از ایران برای ترجمه ارزشمند مجلداتی از این مجموعه از زبان فارسی به زبان عربی، شایسته تقدیر و اعطاء این جایزه به مبلغ یکصد هزار دلار شناخته شد.

در این مراسم آقای شهریور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با تنی چند از شخصیت‌های فرهنگی و نیز مترجمان حاضر دیدار و پیرامون آثار فکری و ادبی فارسی ترجمه شده به زبان عربی، گفتگو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز