خبرگزاری کار ایران

تأکید جشنواره مدولباس فجر بر انطباق با نظام‌های ارزشی و ایجاد بهره‌وری اجتماعی و اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۶۹۴

چهارمین نشست شورای سیاست‌گذاری هفتمین جشنواره مد و لباس فجر و جلسه دومین جشنواره لباس مدارس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، چهارمین نشست شورای سیاست‌گذاری هفتمین جشنواره مد و لباس فجر، ۲۱ آذرماه ۹۶ با حضور حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و دبیران و نمایندگان کارگروه‌های مختلف این دوره از جشنواره برگزار شد.

در این جلسه، موضوعاتی همچون بررسی و ضرورت توجه بیشتر به اهداف جشنواره مانند انطباق با نظام‌های ارزشی، ایجاد بهره وری اجتماعی، ایجاد بهره وری اقتصادی، حمایت از تولید ملی، برندسازی، تقویت بنیه های ارتباطی، ایجاد بسترهای تعاملی و زمینه ارتقا، به روز آوری برای کسب مزیت های رقابتی، اشاعه فرهنگ مد اسلامی ایرانی، اثر بخشی برای افزایش جایگاه ملی، شناسایی توانمندی ها، زمینه سازی ارتباطات بین المللی و صادرات، ایجاد انگیزه و پویایی، ایجاد همگرایی و افزایش تعامل میان طراحان و تولیدکنندگان، تغییر نگرش و رویکرد فرایندی، میزان اثربخشی برای خروج پله ای از روش های سنتی، میزان تناسب و توع اهداف با رویکرد واقع بینانه و میزان تناسب اهداف و فعالیت های مرتبط با تحقق اهداف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین دبیران در بخش‌های مختلف جشنواره به ارائه گزارش عملکرد خود از زمان برپایی نخستین جلسه شورا تا به اکنون پرداختند و در جریان نظرات و پیشنهادات یکدیگر قرار گرفتند.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این جلسه با اشاره به اینکه انطباق اهداف هفتمین جشنواره مد و لباس فجر با نظام‌های ارزشی جمهوری اسلامی ایران از مهمترین نکات حائز اهمیت در مسیر برپایی هر چه بهتر جشنواره است اظهار داشت: خوشبختانه و بنا بر دیدارهای انجام شده با شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین معاون ایشان در امور هنری، نگاه حمایتی به این حوزه وجود دارد.

او گفت: اهداف و جزئیات برپایی این رویداد در بخش‌های مختلف مطرح شده و لازم است دبیران و متولیان برگزاری جشنواره در تمامی حوزه ها با تمام تلاش به رفع نقاط ضعف جشنواره قبل و همچنین تقویت نقاط مثبت مبادرت ورزیده و و عزم خود را برای اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ اسلامی ایرانی و اثربخشی برای افزایش جایگاه ملی این عرصه در تمامی سطوح جزم کنند.

قبادی همچنین به تصویب سند سیاست‌های مد و پوشاک در وزارت صنعت، معدن و تجارت و ابلاغ بخشنامه اجرایی آن به کارگروه‌های استانی اشاره کرد.

پرهیز از الگوهای غربی در طراحی لباس مدارس، ورود موضوعات مرتبط با حوزه مد و لباس در کتب درسی و رقابت صاحبان صنایع نیز از موضوعات مطرح در جلسه دومین جشنواره لباس مدارس بود.

قبادی در این جلسه با مروری بر مباحث مطرح در دیگر جلسات، بر همکاری دوسویه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به دلیل وظایف قانونی و همچنین وزارت آموزش و پرورش به جهت مأموریت‌های قانونی تأکید کرد.

او گفت: موضوع لباس مدارس و ضرورت ساماندهی آن با مسئولیت وزارت آموزش و پرورش و هماهنگی کارگاروه موجب شده تا اقدامات خوبی تا کنون شکل گرفته و سال گذشته نیز نخستین دوره جشنواره برگزار شد و اتفاقات خوبی رقم خورد.

قبادی بر لزوم معرفی ظرفیت های جدید از بستر جشنواره لباس مدارس تأکید و تصریح کرد: توجه به جنس مناسب پارچه، رنگ و طرح های جدید و در ادامه همراهی همه جانبه بخش صنعت با این رویداد می‌تواند به افزایش کیفیت این پوشاک یاری رساند.

او همچنین درباره زمان و مکان برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: طبق رایزنی های انجام شده و مشورت های نهایی در جلسات قبلی، ۲۰ فروردین لغایت ۱۰ اردیبهشت ۹۷ زمان مناسب برای برپایی دومین جشنواره لباس مدارس اعلام شد و یکی از دو محل سالن حجاب مرکز آفرینش‌های کودک و نوجوان و همچنین سالن نمایشگاهی بوستان گفتگو برای برگزارش جشنواره در نظر گرفته شده است.

در ادامه این جلسه، نمایندگان کمیته های مختلف دومین جشنواره لباس مدارس شامل کمیته اولیاء و مربیان و کمیته کارشناسان نظارتی و اداری مجموعه آموزش و پرورش در ذیل شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه، و همچنین کمیته تعیین شاخص‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه طراحی و تولید پارچه و لباس مناسب به ایراد سخنرانی پرداختند.

پرهیز از الگوهای غربی در طراحی لباس مدارس، ورود موضوعات مرتبط با حوزه مد و لباس در کتب درسی، لزوم تبیین ویژگی‌های لباس مطلوب برای مدارس و رقابت صاحبان صنایع و توجه به بخش‌های مختلف سند تحول آموزش و پرورش و توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود.

لزوم توجه به تفاوت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیستی در نقاط مختلف کشور و ارائه استانداردهای استانی بنا بر موقعیت اقلیمی و جغرافیایی هر منطقه نیز در این جلسه مطرح شد.

جمع‌آوری بخشنامه‌های ابلاغی در راستای یادآوری قانون و تجمیع بخشنامه‌ها با توجه به شاخص‌های موجود در مسیر توسعه و بهبود شرایط حاکم بر عرصه پوشاک مدارس از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز