خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با رئیس هیات مدیره انجمن زنان ناشر مطرح شد؛

ضرورت افزایش بودجه طرح‌های فصلی خانه کتاب

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۶۸۳

رئیس هیات مدیره انجمن زنان ناشر ضمن بیان این نکته که طرح‌های فصلی موسسه خانه کتاب بسیار سنجیده و کارشناسی شده هستند، بر ضرورت افزایش بودجه این طرح‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مریم جدلی درباره طرح‌های فصلی خانه کتاب اظهار کرد: اجرای طرح «پائیزه کتاب» در این فصل از سال که رکود فروش کتاب بیشتر خودنمایی می‌کند، کمک خیلی خوبی به رونق کتابفروشی‌ها و ترغیب مردم به تهیه کتاب‌های مورد علاقه‌شان با صرف هزینه کمتر کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح «پائیزه کتاب» به تمام کسانی که به نوعی با حوزه نشر در ارتباط هستند، منفعت می‌رساند، گفت: در شب‌های بلند پائیزی مردم بیشتر تمایل به مطالعه کتاب دارند از این رو این طرح می‌تواند انگیزه آن‌ها برای حضور در کتابفروشی‌ها را بیشتر کند.

رئیس هیات مدیره انجمن زنان ناشر با بیان این که طرح «پائیزه کتاب» خشنودی افراد کتابخوان را باعث شده است، افزود: این طرح یکی از طرح‌های سنجیده حوزه کتاب است چراکه منفعت جمعی دارد. همچنین مردم کتابخوان با هزینه کمتر، کتاب بیشتری خریداری می‌کنند. این طرح کتاب‌های خفته ناشران را که مدت‌ها در کتابفروشی‌ها خاک می‌خوردند، بیدار کرد.

جدلی از کمبود ویترین کتاب به عنوان معضل حوزه نشر یاد کرد و گفت: طرح‌های فصلی موسسه خانه کتاب اعم از «عیدانه کتاب»، «تابستانه کتاب» و «پائیزه کتاب» کاملاً مشخص است که کار کارشناسی و فکر شده است اما نباید به صورت مقطعی باشد بلکه به منظور کسب نتیجه مثبت و شکست ناپذیر بودن باید در درازمدت برگزار شوند و با تغییر مدیریت‌ها، متوقف نشوند.

مدیر انتشارات نغمه نواندیش با بیان این که طرح‌های فصلی موسسه خانه کتاب احتیاج به اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتری دارند، عنوان کرد: طرح «پائیزه کتاب» تاکنون موفق عمل کرده است اما به منظور موفقیت بیشتر نیاز است تا پس از مدتی مورد بازنگری قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز