خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر در اختتامیۀ جشنوارۀ موسیقی کلاسیک ایرانی:

به یکدیگر کمک کنیم تا شرایط آرام‌ شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۶۱۹

امیدوارم به یکدیگر کمک کنیم تا شرایط آرام‌تر و دلپذیرتری را فراهم کنیم و بر جشنواره‌ها، آیین‌هایی که تکیه بر نسبت‌های هویتی ما و اصالت‌ها دارند تأکید بیشتری بورزیم.

به گزارش ایلنا، مراسم اختتامیۀ دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی با اهدای لوح تقدیر شرکت‌کنندگان در بخش‌های «گروه نوازی»، «سه نوازی»، «تکنوازی»، «ساز و آواز» و «پژوهش» با حضور سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون اسبق امور هنری، فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی، بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی، علی اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، عباس سجادی مدیرعامل فرهنگسرای نیاوران، امیر مردانه دبیر جشنواره، استاد داوود گنجه‌ای، استاد داریوش طلایی و اهالی موسیقی و علاقمندان در تالار رودکی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم کلیپی از پشت صحنۀ مراحل مصاحبه با شرکت‌کنند‌گان این دوره پخش شد. پس از پخش کلیپ، امیر مردانه (دبیر این دورۀ جشنواره) روی صحنه آمد و گفت: دومین دوره جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی برگزار شد. در این دوره حدود ۱۲۰نفر از هنرمندان که در حوزه‌های مختلف موسیقی ایرانی فعال هستند، چه در بخش پژوهشی و چه در بخش‌های اجراهای صحنه‌ای در این دوره شرکت داشتند.

وی در ادامه توضیح داد: اتفاق خیلی خوبی که در این دوره از جشنواره افتاد این بود که شورای هنری کاملاً تغییر کرد و تمام گروه‌هایی که امسال اجرا داشتند نفرات جدیدی بودند و این پیغامی است برای تمام اهالی موسیقی که درهای جشنواره برای تمام کسانی که علاقمندند در بخش‌های مختلف جشنواره فعالیت کنند باز است. جشنواره انحصاری نیست و همه می‌توانند در آن حضور داشته باشند.

وی همچنین گفت: امسال ما از حمایت استادان خوبمان همچون استاد داریوش طلایی، مجید کیانی، علی‌اکبر شکارچی بهره‌مند شدیم که باعث اعتبار جشنواره شدند. امیدوارم که جشنواره در سال‌های آینده به یک پویایی بهتر و کیفیت بالاتری برسد. ما نیاز داریم در بخش‌های مختلف جشنواره تمامی اهالی موسیقی به ما بپیوندند، ما را یاری کنند تا ما بتوانیم سال‌های آینده جشنواره را باشکوه‌تر و باکیفیت‌تر برگزار کنیم.

پس از صحبت‌های دبیر جشنواره، «ارکستر آکادمیک پایتخت» به رهبری شهرام توکلی و خوانندگی وحید تاج روی صحنه آمد و قطعاتی چون تصنیف «بهار دلکش» در آواز ابوعطا و سرود «خاک مهرآیین» را اجرا کرد که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.

سپس کلیپی از صحبت‌های فرزاد طالبی (مدیرکل دفتر موسیقی) و داریوش طلایی (عضو شورای پژوهشی) پخش شد.

پس از پخش کلیپ، در ادامه نسترن هاشمی، فرزاد طالبی، علی بوستان، امیر مردانه و سیامک جهانگیری روی صحنه آمدند تا لوح تقدیر و تندیس جشنواره را در بخش «گروه‌نوازی» تقدیم سرپرستِ گروه‌ها کنند.

تقدیرشوندگان این بخش عبارت بودند از: سیاوش کامکار (گروه ژاو)،‌هامان خلیلی (برافشان)، سهیل کاکاوند (راوی)، رضا پرویززاده (بحر نور)، نسترن هاشمی (بانگ نو)، امیرحسین رئوفی (سنتورنوازان تای)، مازیار شاهی (گروه میرزاعبدالله)، فرزان پورعارف (تیروژ)، کامیار فانیان (گروه کهن).

پس از اهدای لوح تقدیر شرکت‌کنندگان در بخش «گروه‌نوازی»، سیدرضا طباطبایی (خوانندۀ پیشکسوت و توانای مکتب اصفهان) روی صحنه آمد و ساز و آوازی به همراهی کمانچۀ هادی منتظری در مایۀ بیات اصفهان برای حاضرین اجرا کرد. در بین اجرا، حاضرین به‌کرات این آوازه‌خوان پیشکسوت را هنگام اجرای تحریر تشویق کردند.

پس از اجرای ساز و آواز، کلیپی از صحبت‌های امیر مردانه (دبیر دومین دورۀ جشنوارۀ موسیقی کلاسیک ایرانی)، علی‌اکبر صفی‌پور (مدیرعامل بنیاد رودکی)، و بهرام جمالی (مدیرعامل انجمن موسیقی ایران) پخش شد.

در ادامه بهرام جمالی، مهدی امامی، سعید نایب‌محمدی، علی‌اکبر صفی‌پور، سامر حبیبی روی صحنه آمدند تا جوایز شرکت‌کنندگان در بخش «ساز و آواز» و «سه‌نوازی» را اهدا کنند. شرکت‌کنندگان در این بخش عبارت بودند از: کوروش متین، مجتبی عسگری، بابک راحتی، حسین علیشاپور، داریوش کاظمی، علیرضا پوراستاد، منصور جمعه‌زاده، علی‌اصغر عربشاهی، سیدرضا طباطبایی.

پس از اهدای لوح تقدیر شرکت‌کنندگان بخش «ساز و آواز» و «سه‌نوازی»، محمد ذوالنوری، نوازندۀ سه‌تار روی صحنه آمد و برنامه‌ای در مایۀ همایون به‌صورت بداهه اجرا کرد.

پس از اجرای سه‌تار، کلیپی از صحبت‌های امیر شریفی، نسترن هاشمی، سیامک جهانگیری، مریم قره‌سو، علی بوستان که از اعضای شوراهای مختلف جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی بودند برای حاضرین پخش شد.

در ادامۀ مراسمِ اختتامیه، مجری برنامه از آقایان علی مرادخانی، داریوش طلایی، پویان بیگلر، محمود مخدوم، عباس سجادی، امیر مردانه دعوت کرد روی صحنه بیایند تا لوح تقدیر به شرکت‌کنندگان در بخش «تکنوازی» و «دونوازی» اهدا شود.

شرکت‌کنندگان تقدیرشده در این بخش عبارت بودند از: زمان خیری، بهناز بهنام‌نیا، پوریا فرجی، محمد ذوالنوری، مرجان مهربان، حجت فرجیان، عماد حنیفه، حمید سکوتی، و هادی منتظری.

پس از اهدای جوایز شرکت‌کنندگان بخش «تکنوازی» و «دونوازی»، سیدمحمدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) روی صحنه آمد و در سخنان کوتاهی گفت: برای کسی که چهار روز بیشتر نیست کارش را شروع کرده صحبت‌کردن هنوز زود است. امیدوارم ما به سنت قرن‌ها، همچنان زبان هنر را رسا‌ترین و فصیح‌ترین زبان سخن‌گفتن بدانیم و فضایی را فراهم کنیم تا هنرمندان ایران عزیز و سرافرازمان همچنان با این زبان (زبان عالم) گفتگو کنند. امیدوارم به یکدیگر کمک کنیم تا شرایط آرام‌تر و دلپذیرتری را فراهم کنیم و بر جشنواره‌ها، آیین‌هایی که تکیه بر نسبت‌های هویتی ما و اصالت‌ها دارند تأکید بیشتری بورزیم.

پس از صحبت‌های معاون امور هنری، تقدیرشوندگان بخش «پژوهشی» جشنواره تقدیر شدند و هر یک تندیس و لوح خود را از رضا پرویززاده، مریم‌قره‌سو، فرزاد طالبی، سیدمحمدمجتبی حسینی، داریوش طلایی، بابک خضرایی دریافت کردند.

تقدیرشوندگان این بخش عبارت بودند از: پویا نکویی (رتبۀ اول)، فریده رضایی و محمد انشایی (رتبۀ دوم به طور مشترک)، احمد ایروانی (رتبۀ سوم).

آئین اختتامیه دومین جشنوارۀ موسیقی کلاسیک ایرانی به کارگردانی احسان تارخ با اهدای تندیس و لوح تقدیر شرکت‌کنندگان در این بخش به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز