خبرگزاری کار ایران

همراهی آواز هاشم احمدوند با ساز میلاد کیایی در نشست آیین آواز

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۶۰۵

در شانزدهمین نشست تخصصی آموزشی آیین آواز که ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۲۸ آذر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود، میلاد کیایی با ساز سنتور صدای محمدهاشم احمدوند را همراهی می‌کند.

به گزارش ایلنا، صدای محمدهاشم احمدوند یکی از صداهای متفاوت سال‌های اخیر در هنر آواز ایرانی است. او (متولد ۱۳۴۵ ملایر) موسیقی و آواز را از نوجوانی آغاز و برای ادامه و تکمیل آموخته‌ها به تهران آمد. دوره کامل ردیف آوازی را نزد کریم صالح عظیمی در کلاس‌های وقت رادیو فراگرفت. سپس برای آشنایی باشیوه آوازی اصفهان نزد شادروان حسین عمومی تعلیم دید و بعد به محضر علی اصغر شاهزیدی راه یافت. در آشنایی با ساز سه‌تار از محضر محسن نفر و شادروان محمدرضا لطفی بهره برد. او از راهنمایی‌های رامبد صدیف و فخری ملک‌پور نیز همواره بهره‌مند بوده است.

از آثار احمدوند می‌توان به آلبوم خنیاگران و همکاری با مجموعه آموزشی الحان الذاکرین اشاره کرد. او سالهاست به تدریس آواز ایرانی مشغول است و کنسرت‌هایی در داخل و خارج از کشور وفرهنگسراهای تهران به همراه برادران هنرمندش داود، محمد و یوسف احمدوند اجراک رده که می‌توان به آخرین کنسرتش در سال گذشته با ارکس‌تر ساربانگ به رهبری سعید اردیانی در تالار وحدت و برج میلاد اشاره کرد.

از دیگر فعالیت‌های احمدوند می‌توان به همکاری با رادیو فرهنگ و رادیو نوا به عنوان کار‌شناس آواز اشاره کرد. قطعه خانه مهر از ساخته‌های محمد احمدوند با آواز محمدهاشم احمدوند در جشنواره ترنم وحدت جزو قطعات بر‌تر انتخاب شده بود.

فرهنگسرای ارسباران در ضلع شمال غربی پل سیدخندان، خیابان جلفا (ارسباران) واقع شده و ورود به سلسله نشست‌های ماهانۀ آیین آواز برای همگان آزاد و رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز