خبرگزاری کار ایران

نمایش فیلم زندگی همسر امام(ره) در جشنواره سینما حقیقت

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۵۰۵

فیلم مستند «بانو قدس ایران» که به زندگی همسر امام (ره) می پردازد در جشنواره سینما حقیقت نمایش داده شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس که با حضور در جشنواره سینماحقیقت به تماشای مستند «بانو قدس ایران» نشسته بود، گفت: ما به معرفی الگوهایی مناسبی مثل بانو قدس ایران همسر امام (ره) بیشتر نیاز داریم تا آن‌ها را به زنان و دختران کشورمان بشناسانیم.

حجت الاسلام احمد مازنی با اشاره به اینکه تا امروز اطلاعات کمی در خصوص همسر امام (ره) منتشر شده بود گفت: ما امام (ره) را بیشتر به عنوان مرجع تقلید، رهبر سیاسی، عارف، فیلسوف، اندیشمند اجتماعی و کسی که طی ده سال شخصا رهبری کشور را برعهده گرفت؛ می‌شناختیم. در واقع هیچ وقت امام (ره) را در قالب همسر ندیده بودیم و ایشان را از این بعد نشناخته بودیم.

او ادامه داد: در حد بسیار محدودی می‌دانستیم که امام (ره) در سن ۲۸ سالگی ازدواج کرده است و همسر ایشان از یک خانواده روحانی اما ثروتمند تهرانی است. اطلاعات مختصری داشتیم. اما این مستند اطلاعات ما را درباره زندگی شخصی امام (ره) بیشتر کرد. ما با بانویی آشنا شدیم که طی شصت سال زندگی امام (ره) در تمام مراحل همراه او بود.

مازنی تاکید کرد: ما با دیدگاه‌ها و مواضع این بانو آشنا شدیم. او در عین حال که عاشق امام بود، شخصیت مستقلی داشته است. عشقی که دو طرفه بود و از ابتدا تا پایان زندگیشان بین هر دو وجود داشت. به کارگردان این فیلم آقای رزاق کریمی هم گفتم که از زاویه مناسبی به زندگی همسر امام (ره) پرداخته‌اند. هر چند که فکر می‌کنم هنوز زندگی این بانو ناگفته‌های بسیاری دارد و ما باید بیشتر به نقش زنان بزرگی که در تاریخ کشورمان موثر بودند بپردازیم.

او ادامه داد: ما به معرفی الگوهایی مناسبی مثل بانو قدس ایران همسر امام (ره) بیشتر نیاز داریم تا آن‌ها را به زنان و دختران کشورمان بشناسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز