خبرگزاری کار ایران

در مراسم معارفه مدیرعامل کانون پرورش فکری مطرح شد؛

نظری: نباید به جایگاه فعلی کانون پرورش فکری بسنده کنیم/حاجیان‌زاده: کانون را در اوج تحویل دادیم

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۰۳۱

مراسم تودیع و معارفه علیرضا حاجیان‌زاده و فاضل نظری به‌عنوان مدیرعامل سابق و جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بعدازظهر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا حاجیان‌زاده در این مراسم گفت: ۴ سال پیش در مراسم معارفه گفتم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امانتی است که به دست من سپرده شده و امیدوارم امانت‌دار خوبی باشم. امروز پس از ۴ سال این امانت را به دست امانت‌دار دیگری تحویل می‌دهم. در پاسخ به این سوال که آیا امانت‌دار خوبی بودم یا نه ارزیابی‌ها و آمار‌ها نشان می‌دهد توانستم کانون را با ارزش افزوده تحویل بدهم.

وی ادامه داد: در ۴ سال فعالیت کانون این مجموعه هر سال رشد داشته و پیشرفت کرده و در هر دوره مدیریتی اتفاقات خوبی در کانون ثبت شده است. آنچه در دوره من پایه‌ریزی شد و با اتکا به آن‌که از ارزش افزوده صحبت می‌کنم آمار‌ها و ارقام‌هایی است که رشد را نشان می‌دهد. ما در انتشارات کانون سه دوره ناشر برگزیده شده‌ایم این درحالی است که این انتشارات تنها سیزده دوره این عنوان را کسب کرده یعنی سه دوره از این سیزده دوره در این ۴ سال بوده است.

مدیرعامل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متذکر شد: ما فیلم سینمایی «پایان رویا» و چندین فیلم کوتاه و تلویزیونی ساختیم. اکران فیلم کودک را در ۸۰ سالن نهایی کردیم یعنی تقریبا تعداد سالن‌ها را به اندازه ۳۰ سالن افزایش دادیم. تئا‌تر و نمایش تولید کردیم و با اتکا به محتواهای کانون و کتب درسی دو هزار نمایش روی صحنه بردیم که بیشتر آن‌ها در مناطق محروم و حتی در جزایر خلیج فارس بوده است.

حاجیان‌زاده افزود: از نویسندگان داخلی حمایت کردیم. جشنواره برگزار کردیم. سامان‌بخشی اصحاب هنری را آغاز کردیم و حتی ۴۰ طرح در حوزه‌های مختلف ارایه کردیم. مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های کانون از ۸۵۰ عدد را به ۱۰۱۲ رساندیم. کتابخانه‌های سیار را دو برابر کردیم. ۵۰ پروژه نیمه‌تمام را به اتمام رساندیم و نوسازی‌ها را آغاز کردیم.

مدیرعامل سابق کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: شبکه‌های فروش و عرضه محصولات کانون را توسعه دادیم و فروش را ۴ برابر کردیم. ارتباطات با آموزش و پرورش را پررنگ‌تر کرده و سطح کانون مدرسه را آغاز کردیم. همچنین گزارش‌ها و برنامه‌های مختلفی در صداوسیما داشتیم. حوزه زبان‌های خارجی را ساماندهی کردیم آن‌هم با اتکاء به سبک زندگی ایرانی- اسلامی و تنوع زبان‌ها را به ۷ مورد رساندیم. مراکز آموزش زبان را از ۲۰۰ مرکز به ۲۷۰ مرکز توسعه دادیم. کنار آن بازسازی ساختاری کانون زبان را پایه گذاشته و آغاز کردیم. دبیرخانه شورای هماهنگی برنامه‌های کودک و نوجوان را بین ۲۰ دستگاه راه اندازی کردیم امروز دیگر نیروهای انسانی کانون که همواره با عشق و جان کار می‌کنند افزایش حقوق ۲۰۰ درصدی دارند بودجه کانون از ۵۰ میلیارد به ۱۵۰ میلیارد رسید و امور رفاهی و سلامت کارکنان با دقت بیشتری دنبال می‌شود و رضایت عمومی بیشتر است.

او تاکید کرد: مربیان پاره‌وقت کانون را ساماندهی کردیم و شخصا ۵۴ سفر استانی داشتند. برنامه پنج ساله برای کانون مصوب شده و در کل امروز کانون را در اوج تحویل می‌دهیم.

همچنین مدیرعامل جدید کانون نیز در این مراسم گفت: ارزش فعالیت‌های فرهنگی به ثمربخشی آنهاست و وقتی که نتایج آن‌ها را در جامعه ببنیم فرهنگ به معناهای مختلفی به کار می‌رود. گاهی حوزه خلق اثر، گاهی اهالی رسانه و مطبوعات و حتی گاهی شاغلان محترم آموزش و پرورش، فرهنگی خوانده می‌شوند. از دید من فرهنگ مجموعه‌ای از نماد‌ها، هنجار‌ها و رسوم است که رفتارهای ما را شکل می‌دهد و ما را آنچه که هستیم کرده است.

فاضل نظری ادامه داد: اگر جامعه ما برای هموطن زلزله‌زده‌اش ایثار می‌کند این فرهنگ ایرانی است که ممکن است جاه‌های دیگر کمتر ببینیم. اگر فرهنگ را یک معماری تصور کنیم ستون و خشت اول آن بسیار مهم است که اگر مستحکم گذاشته شود می‌توانیم تغییر و تحول اساسی در جامعه بوجود بیاوریم. ایجاد تغییر در اعتقاد و باورهای جامعه دشوار است اما امکان‌پذیر هرچند زمان زیادی نیاز دارد.

نظری تاکید کرد: شخصیت آدمی در کودکی شکل می‌گیرد و ارزش‌ها و فرهنگ از‌‌ همان دوره به آن معرفی می‌شود بنابراین کانون یکی از اثرگذار‌ترین بخش‌های جامعه است و نباید به جایگاه فعلی بسنده کرد. این سال‌ها قدم‌هایی بزرگی در کانون برداشته شده و این مجموعه محکم ایستاده و کار کرده و خوشبختانه نه تنها در کانون که اساسا در حوزه‌های فرهنگی و هنری نیازمند به چاشنی عشق برای ادامه فعالیت هستیم. خدا را شاکریم در این برهه از عمرم کانونی شدم و ان‌شاالله همیشه کانونی خواهم بود و دیگر کمتر به دوستان کانون غبطه می‌خورم.

فاضل نظری یادآور شد: باید رویکرد محتوا محور و توجه به توسعه کیفی را هم در کانون مد نظر داشته باشیم چراکه در افزایش اعتماد به کانون بسیار اثرگذار است. همه ما خاطرات خوبی از کانون داریم و اینجا برای ما نوستالژیک است. فکر می‌کنم توجه به ابزارهای نوین در تعامل و فعالیت‌های فکری و تقویت نقش تصدی‌گری به جوان‌تر‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های ویژه کمک کننده خواهد بود.

او در پایان گفت: کانون یک کل یکپارچه است، هم کانون پرورشی و هم کانون زبان، هم مربیان و حوزه‌های مختلف کاری آن مسلما هر تغییری با سوال و نگرانی همراه خواهد بود مخصوصا این‌که این اتفاق ماهیت حوزه فرهنگی و مدیریت فرهنگی است ولی ان‌شاء‌الله با همراهی و همکاری هم تمام آرزوهای خوب محقق می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز