خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

تازه‌ترین اظهارات بطحایی درباره اردوهای دانش‌آموزی و حذف کنکور

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۰۱۵

وزیر آموزش پرورش می‌گوید: تقریبا تمامی مدیران آموزشی و فرهنگی کشور حذف کنکور را تایید می‌کنند و اساسا آن را مانعی بر سر بازدهی مناسب سیستم آموزش کشور می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل پیشین و جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به حادثه‌ای که دیروز برای دانش آموزان حاضر در اردوی راهیان نور اتفاق افتاده بود، گفت: ضمن عرض تسلیت و همدردی با بازماندگان درباره مساله اعزام دانش آموزان به اردو‌ها تمام کار‌شناسان آموزش برگزاری اردو را یکی از بخش‌های مهم در فرآیند یادگیری می‌دانند و به همین دلیل مشخص است که نمی‌توانیم روند برگزاری اردوهای دانش آموزی را متوقف کنیم. با این حال این وظیفه ما است که امنیت و سلامت دانش آموزان حاضر در اردو را در بالا‌ترین حد ممکن فراهم کنیم. متاسفانه در اتفاق دیروز به رغم تمام تمهیداتی که آموزش و پرورش، بسیج و سپاه برای حفظ امنیت دانش آموزان عازم تدارکدیده بودند به دلیل بی‌احتیاطی راننده‌ای که از روبرو می‌آید حادثه تلخی رخ داد.

بطحایی ادامه داد: پس از اتفاق تلخی که در شهریورماه برای دانش آموزان هرمزگانی افتاد دستورالعمل اعزام داشن آمزوان به اردوهای دانش آموزی را مورد بازنگری قرار دادیم حرکت ساعت اتوبوس‌ها در ساعتی غیر از شب قرار داده شد و یک سامانه کنترلی ۲۴ ساعته تدارک دیدیم و بالا‌ترین استانداردهای این سفر را در نظر گرفتیم. در جریان سفر دیروز دانش آموزان نیز تمامی این مکانیزم‌ها و تمهیدات رعایت شده بود و آ‌موزش‌های لازم را به همکاران داده بودیم. ماشین اسکورت در جلوی کاروان حرکت می‌کرد و در هر ماشین نیز یک مربی آموزش دیده حضور داشت. ساعت حرکت اتوبوس نیز خارج از پنج صبح تا ۱۱ شب نبوده است. با این حال‌‌ همان طور که اشاره شد بی‌احتیاطی راننده دیگری که از روبرو می‌آمده حادثه تلخی را رقم می‌زده است ولی ما همچنان خود را موظف می‌دانیم تا تمهیدات حفظ امنیت دانش آموزان را پررنگ‌تر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش البته تاکید کرد: به رغم اینکه از دید تمام کار‌شناسان تعلیم و تربیت حذف اردوهای دانش آموزی راهکار درستی نیست اما برای هیچ اردوی دانش آموزی از جمله اردوی راهیان نور اجباری در کار نیست و چنانچه دانش آموز یا اولیایی رضایت از حضور در اردوی دانش آموزی نداشته باشد اجبار نخواهد شد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم درباره روند حضورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: طبیعتا این شورا با توجه به جایگاه ویژه‌ای که در حوزه فرهنگ کشور دارند برای شخص من نیز اهمیت قابل توجهی دارند اگر در هفته‌هایی در روند برگزاری جلسات شورا یا کارگروه‌های تخصصی آن تاخیر بیفتد تنها به دلیل لزوم رعایت آیین نامه برای به حد نصاب رسیدن حاضران در جلسات است.

وزیر آموزش و پرورش سپس درباره سرانجام حذف کنکور اظهار داشت: تقریبا تمامی مدیران آموزشی و فرهنگی کشور حذف کنکور را تایید می‌کنند واساسا آن را مانعی بر سر بازدهی مناسب سیستم آموزش کشور می‌دانند با وجود این حذف کنکور پیش‌نیاز‌ها و استلزاماتی می‌طلبد که باید فراهم شود به عنوان مثال باید سازوکار مناسبی برای چگونگی در نظر گرفتن نمرات سال‌های تحصیلی اعمال شود. ما در حال حاضر در پایان دو مقطع تحصیلی امتحانات نهایی برگزار می‌کنیم که از استاندارد‌ترین شیوه‌های تعیین نمره محسوب می‌شود با این حال در زمان اثردهی نمرات تحصیلی اگر این نمرات تاثیر مثبت داشته باشند اعمال می‌شوند و در غیر اینصورت خیر. برای این مساله باید به سازوکار منظم و جدی برسیم و جلساتی را نیز با وزارت علوم و سازمان سنجش برگزار می‌کنیم تا هر چه زود‌تر تکلیف این قضیه روشن شود و دانش آموزان بدون نگرانی وارد مرحله کنکور شوند.

بطحایی همچنین درباره آزمون‌های استخدامی آمزوش و پرورش یادآور شد: هفته آینده با توجه به برنامه‌ریزی منابع انسانی برای تعیین تکلیف موضوع استخدام‌ها و تکمیل منابع انسانی اقدام می‌کنیم. یکسری از نتایج دیروز منتشر شده و ما در صدد هستیم تا در دیماه آزمون استخدامی را برگزار کنیم. در مورد نیروهای پیش دبستانی و حق التدریس نیز منتظر تصویب لایحه‌ای هستیم که به مجلس رفته است و بعد از نهایی شدن لایحه خود را ملزم به اجرای آن می‌دانیم.

او در پایان درباره اعتبارات شیر مدارس گفت: تاکنون اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای شیر مدارس تخصیص شده که در هر مرحله اعمال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز