خبرگزاری کار ایران

اتهام‌زنی به ایلنا این‌بار به بهانه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران+صوت

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۷۹۰

یک روزنامه تازه تاسیس؛ سعی کرده با وابسته خواندن ایلنا به وزارت کار؛ استقلال این رسانه را زیر سوال برده و آن را دولتی و وابسته جلوه دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روزنامه "جامعه فردا" در مطلبی تحت عنوان "استقلال؛ چشم اسفندیار انجمن صنفی" تلاش کرده "خبرگزاری کار ایران (ایلنا)" را به قلبِ واقعیت‌ِ خبرهای مرتبط با چند و چونِ مجمع عمومی روزنامه‌نگاران استان تهران در روز پنجشنبه این هفته مورخ 23 آذرماه متهم کند.

این رسانه با دستمایه قرار دادن گفتگوی "ایلنا" با شهریار شمس مستوفی (عضو هیأت مؤسس انجمن روزنامه‌نگاران استان تهران) که خود پیشنهاد انجام این گفتگو را به خبرگزاری داده بود، "ایلنا" را به تحریفِ گفتگو متهم کرده است.

شهریار شمس در این گفتگو اعلام کرده بود؛ مجمع انجمن روزنامه‌نگاران استان تهران، دوم دی‌ماه سال 1395 برگزار شد و اساسنامه‌اش به تصویب رسید و هیأت‌مدیره انتخاب شدند اما متأسفانه در مرحله‌ بعدی که احراز شرایط برای هیأت‌مدیره بود، برخی از دوستان نیامدند. پیگیری‌های متعددی شد و این احراز شرایط با عدم حضور تعدادی از اعضای هیأت‌مدیره باعث شد که انجمن با چالش جدی روبه‌رو شود.

جالب آنکه وی ساعتی بعد در تماس با "ایلنا" و از طریق واسطه‌های مختلف؛ خواستار انجام تغییراتی در گفتگوی خود شد که درنهایت گفتگو به خواست وی و در راستای تعامل حرفه‌ای اصلاح شد. اصلاحیه‌ای که موجب شایعه‌پراکنی از سوی برخی تخریب‌کنندگان علیه این رسانه مستقل شد.

در این گزارش، "ایلنا" مغرضانه به عنوان خبرگزاری وابسته به وزارت کار معرفی شده است که به نفع این وزارتخانه اخبار را دست‌کاری می‌کند. این افتراها یا از روی غرض است یا از روی بی‌اطلاعی. چراکه هرکس اخبار "ایلنا" را در این سال‌ها پیگیری کرده باشد؛ به خوبی می‌داند که این رسانه فارغ از همه دولت‌ها تا جایی که توانسته و فشارهای امنیتی نبوده، در این مسیر تنها از حقوق صنفی کارگران دفاع کرده تا جایی که انجمن‌های صنفی پرستاران، معلمان، خانواده‌های ‌زندانیان سیاسی، دانشجویان و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب همواره این رسانه را به‌عنوان ملجاء و فریادرس خود دیده‌اند.

اگر این رسانه‌ متعلق به وزارت کار بود باید در دولت احمدی‌نژاد در حمایت از افرادی چون محمد عباسی، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، سیدمحمد جهرمی و افرادی چون سعید مرتضوی وارد عمل می‌شد و مانند رسانه‌های دولتی با جابجایی دولت‌ها؛ سیاست‌هایش هم عوض می‌شد.

"ایلنا" به عنوان خبرگزاری که دغدغه‌ حقوق کارگران را دارد و مشی اصلاح‌طلبی را دنبال می‌کند، البته که از دولت روحانی و وزرایش حمایت می‌کند و در عین حمایت، هر جا که انحراف و اشکالی دیده، وارد میدان شده و انتقادهایش را مطرح کرده است.

حال یک روزنامه تازه تاسیس؛ سعی کرده با وابسته خواندن "ایلنا" به "وزارت کار"؛ استقلال این رسانه را زیر سوال برده و آن را دولتی و وابسته جلوه داده باشد اما بهتر بود نویسندگان این گزارشِ سراسر اشتباه؛ با یک جستجوی کوتاه در فضای مجازی "ایلنا" را که همواره با شرایط مالی بسیار سخت؛ دوره‌های مختلف را سپری کرده، به این دروغ‌ها متهم نمی‌کردند.

"خبرگزاری ایلنا" برای اثبات صداقت خود فایل صوتی گفتگوی انجام شده با شهریار شمس را منتشر می‌کند تا امکان شایعه‌پراکنی را از تخریب‌کنندگان این رسانه مستقل سلب کرده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز