خبرگزاری کار ایران

معرفی آلبوم‌های برتر دو سال اخیر/ از پیشکسوتان موسیقی تقدیر شد+عکس

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۷۱۵

هجدهمین جشن خانه موسیقی شب گذشته با معرفی آلبوم‌های برتر در دو شاخه موسیقی سنتی و موسیقی کلاسیک همچنین برگزاری 6 اجرای موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هجدهمین جشن خانه موسیقی ایران شامگاه سه‌شنبه 21 آذر؛ با حضور بسیاری از اهالی موسیقی و همچنین مسئولانی چون محمدباقر نوبخت (معاون رئیس جمهور)، سیدمحمد مجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، فرزاد طالبی (مدیرکل دفتر موسیقی)، حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی)، علی مرادخانی (مدیر موزه موسیقی، مشاور هنری شهردار تهران، مشاور هنر منطقه آزاد کیش و نماینده شهرداری در هیئت مدیره خانه هنرمندان) در تالار وحدت برگزار شد.

جشن این نهاد صنفی با اجرای نوازنده 12 ساله ساز تار آذری آراز وجودی آغاز شد. این نوازنده نوجوان پدیده یازدهمین جشنواره موسیقی جوان بود که شهریورماه گذشته در بخش تار آذری باعث شگفتی اساتید موسیقی کشورمان شده بود.

ادامه این مراسم به اجرای هنرمندان موسیقی نواحی اختصاص داشت که طی آن گروهی به سرپرستی پیمان بزرگ‌نیا و با نوازندگی احسان عبدی پور نوازنده سرنا، همایون پشدار نوازنده کمانچه، بابک پیمانی نوازنده تمبک، موسی موسوی شاهنامه خوان، پارسا احمدزاده نوازنده نرمه نای، الان فاروقی نوازنده طبل کردی، محسن آقایی نوازنده نی انبان، پدرام علایی نوازنده ضرب و تمپو، و مهدی عبدی نوازنده دمام روی صحنه آمدند و به اجرای برنامه پرداختند؛ این بخش نیز با استقبال حاضران روبرو شد.

در بخش پایانی این اجرا همتعلی رضایی (سرنانواز اهل الشتر) و شکرعلی رضایی (نوازنده دهل و نوازنده اهل الشتر) به گروه نوازندگان موسیقی نواحی اضافه شدند و به خاطر یک عمر فعالیت در عرصه موسیقی مورد تقدیر ویژه دست‌اندرکاران این جشن قرار گرفتند. همت‌علی رضایی آخرین بازمانده نسل قدیم سرنانوازان لرستان محسوب می‌شود که در قید حیات است.

در ادامه حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی روی صحنه آمد که طی آن  درباره موضوعاتی چون گرامیداشت استاد شجریان، عدم اجازه نوازندگی زنان در برخی استان‌ها، موضوع اشتغال نسل جوان موزیسین‌ها و فارغ التحصیلان این رشته، و مسئله کپی‌رایت سخنرانی کرد.

پس از این سخنان نوربخش که تنها سخنرانی هجدهمین جشن خانه موسیقی محسوب می‌شد اجرای ارکستر سازهای بادی تهران به رهبری جاوید مجلسی و سرپرستی سینا ذکایی برگزار شد.

در بخش‌های دیگر این جشن نیز ارکستر «چکاوک» به سرپرستی رضا شایسته، گروه «همایون» به سرپرستی حسین پرنیا و خوانندگی علی جهاندار و گروه موسیقی «داماهی» روی صحنه آمدند و به اجرای موسیقی پرداختند.

این در حالی بود که در طول این جشن از هنرمندان دیگری چون بیاض امیر عطایی سازنده ساز، محمود امینی صدابردار، رضا شفیعیان نوازنده سنتور، شاکه ماکاریان نوازنده پیانو، جاوید مجلسی رهبر ارکستر سازهای بادی تهران، نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر، محمد مقدسی نوازنده کمانچه،  سیدعلیرضا میرعلی نقی پژوهشگر موسیقینیز به خاطر یک عمر فعالیت در عرصه موسیقی مورد تقدیر ویژه خانه موسیقی قرار گرفتند.

در بخش مسابقه دوسالانه آلبوم برتر نیز، آلبوم «در عشق زنده باید» به آهنگسازی مجید مولانیا و خوانندگی وحید تاج در بخش موسیقی سنتی و آلبوم «رگ خواب» به آهنگسازی سهراب پورناظری و خوانندگی همایون شجریان در بخش آلبوم برگرفته از موسیقی ردیف دستگاهی به عنوان آلبوم برتر معرفی شد.

در بخش موسیقی کلاسیک نیز آلبوم «آکاپلا» اثر گروه آوازی «دامور» به سرپرستی فراز خسروی دانش به عنوان آلبوم برتر این بخش انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز