خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر در پاسخ به ایلنا؛

مراکز تولید پایان‌نامه از انقلاب خارج می‌شود/شهرداری نیامده که کتابفروشی کند

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۴۸۱

محمدجواد حق‌شناس گفت: شهرداری نیامده که کتابفروشی کند و باغ کتاب هم محل فروش کتاب نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد حق‌شناس (رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر) امروز برای اولین بار در نشست خبری شورای شهر تهران حاضر شد و پس از ارائه گزارش صدروزه از فعالیت‌های این کمیسیون به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که چرا شورای شهر به اعتراضات و نگرانی اتحادیه کتابفروشان در خصوص باغ کتاب عکس‌العملی نشان نمی‌دهد و کتابفروشان نگرانند که با رونق باغ کتاب مشتریان خود را از دست دهند، گفت: شهرداری نیامده کتابفروشی کند و باغ کتاب هم محل فروش کتاب نیست.

او با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم با فعالیت شهرداری لطمه‌ای به صنف کتابفروشان وارد شود، ادامه داد: ما می‌خواهیم باری از روی دوش این صنف برداریم. اگر فعالیت‌های شهرداری منجر به تعطیلی کتابفروشی‌ها شود بی‌شک این اقدام را تایید نمی‌کنیم. من با آقای آموزگار رئیس اتحادیه دیداری داشتم و بی‌شک حق را به آنها می‌دهم.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر با اشاره به بازدیدهایی که از راسته‌های کتابفروشی داشته است، تصریح کرد: من حتی از شهردار منطقه ۱۱ خواستم در راستای رونق کتابفروشی‌ها اقدامی در خصوص دستفروشان کتاب صورت دهد و مراکز تولید پایان‌نامه را از انقلاب خارج کند.

او در پاسخ به این سوال که شورای شهر طرحی در دست دارد، ادامه داد: در این زمینه در حال مذاکره با دو طرف هستیم.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه به شدت به هر نوع تعرضی در اراضی عباس آباد حساس است، درباره آینده نمایشگاه کتاب خاطرنشان کرد: قرار شده در این زمینه نشستی با حضور وزیر و معاون شهردار برگزار شود. به نظر ما شهرآفتاب گزینه مناسبی است اما ناشران به علت بعد مسافت مصلی را در نظر دارند و وزارت فرهنگ و ارشاد تا دو هفته آینده در این زمینه تصمیم خواهد گرفت.

این عضو شورا در خصوص فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های موسسه تصویرشهر و فیلم‌های که جنبه شهری ندارند، ادامه داد: ما با ساختار تصویر شهر مشکلی نداریم؛ مشکل ما اعمال سلیقه شخصی است. درباره بحث فیلم ماجرای نیمروز نیز سرمایه‌گذاری مطرح بوده و نه کمک. با این حال تصویرشهر باید در فیلم‌هایی ورود کند که به موضوع شهری مربوط می‌شود.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه قصد ندارند به برخوردهای سطحی و همایشی در حوزه اجتماعی و فرهنگی ادامه دهند، تصریح کرد: من هم وجود موازی‌کاری در سازمان فرهنگی و هنری و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری را تایید می‌کنم ولی موازی‌کاری در مسائل زنان و مسائل اجتماعی هم وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز