خبرگزاری کار ایران

پیکر ناهید دایی‌جوادی روز چهارشنبه تشییع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۰۴۷

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد ناهید دایی‌جوادی روز چهارشنبه از مقابل غسالخانه اصفهان برگزار خواهد شد.

الیاس طغیانی (از شاگردان ناهید دایی‌جوادی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ ضمن اعلام این خبر گفت: زنده‌یاد ناهید دایی جوادی که از ردیف‌دانان و خوانندگان پیشکسوت موسیقی سنتی کشورمان بود و روز گذشته بر اثر سانحه رانندگی درگذشت روز چهارشنبه 22 آذر ساعت 9 صبح از مقابل غسالخانه شهر اصفهان تشییع خواهد شد.

 وی در ادامه افزود: این در حالی است که هنوز محل دفن این هنرمند به طور قطعی مشخص نشده است و به محض مشخص شدن جزئیات مراسم، اخبار آن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

ناهید دایی جواد شب گذشته (یکشنبه 19 آذر 1396) ساعت هفت در خیابان مرداویچ اصفهان با یک خودرو در حال عبور تصادف کرد و پس از برخورد با جدول خیابان دچار خونریزی مغزی شد که نهایت در بیمارستان شریعتی دار فانی را وداع گفت.

ناهید دایی، جواد فرزند عبدالباقی در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۲۱ در شهر اصفهان به دنیا آمد و مدرک لیسانس خویش در رشته ادبیات فارسی از دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان گرفت.

ناهید دایی جواد در سال ۱۳۴۲ به استخدام آموزش و پرورش استان اصفهان درآمد و از سال ۱۳۵۵ تا سال ۱۳۷۴ که بازنشسته شد؛ در دبیرستان‌های شهر اصفهان به تدریس ادبیات و زبان فارسی و عربی مشغول بود. وی نه سال پیش از انقلاب از رادیو استعفا داد و از سال ۱۳۷۴ تاکنون مشغول تدریس آواز ایرانی در آموزشگاه‌ها بوده است.

ناهید دایی جواد در سال ۱۳۸۱ سه کنسرت در تهران و در تالارهای وحدت، اندیشه و فرهنگ با مشارکت کیان علی‌نژاد اجرا کرد و پس از آن به همراه «گروه ایراندخت» تور کنسرتی را در شرق ایالات متحده داشت. آخرین اجرای او در خارج از کشور در بزرگداشت پیرنیا در لندن بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز