خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی کمپین یک هفته بدون کیوسک در اعتراض به گرانی کاغذ

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۷۲۸

کمپین یک هفته بدون کیوسک توسط روزنامه سینما و در اعتراض به افزایش دوبرابری قیمت کاغذ راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خسرو نقیبی (سردبیر روزنامه سینما) طی یادداشتی و با اعلام این مطلب که روزنامه سینما از 18 آذر و در اعتراض به افزایش دوبرابری قیمت کاغذ فقط برای اینترنت منتشر می‌شود، نوشت: در هفته گذشته نشریات بخش خصوصی و به ویژه روزنامه‌ها که نیاز به خرید روزانه کاغذ دارند بحران بزرگی را تجربه کرده‌اند. قیمت کاغذ ظرف یک هفته گذشته و پس از برداشته شدن تعرفه واردات از سوی دولت دو برابر افزایش یافت و این برای نشریات خصوصی یعنی افزایش دوبرابری هزینه‌ها و برهم خوردن تراز مالی سالانه‌ای که هر نشریه‌ای براساس آن بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه روزنامه سینما کاملاً خصوصی است، ادامه داد: روزنامه سینما سرمایه خود را از هیچ نهادی تأمین نمی‌کند و در اعتراض به این افزایش قیمت و بی‌تفاوتی وزارت ارشاد تصمیم به برپایی یک چالش فرهنگی گرفته و دیگر روزنامه‌های خصوصی و مسوولان آنها را به این چالش دعوت می‌کند.

نقیبی در ادامه یادداشت خود آورده است: روزنامه سینما از روز شنبه روز 18 آذرماه به مدت یک هفته در چالش یک هفته بدون کیوسک، به روی کیوسک نخواهد رفت و نسخه نهایی را فقط بر روی خروجی‌های مجازی قرار خواهد داد. انتظار ما از دیگر رسانه‌های خصوصی این است که همراه روزنامه سینما شوند و برای یکبار هم که شده بدون در نظر گرفتن رقابت‌ها و اختلافات صنفی کنار یکدیگر بایستند تا در کنار هم نشان دهیم برای زیست بی‌طرف در حوزه رسانه نیاز به ثبات نسبی اقتصادی داریم، و این جز در سایه حمایت دولت از رسانه‌های خصوصی امکان‌پذیر نیست. ما حمایت تازه یا بی‌سبب نمی‌خواهیم، برقراری تعادل در دولت، مذاکره برای بازگشت قیمت کاغذ به پیش از برداشته شدن تعرفه واردات و سنگ نینداختن در راه انتشار نشریات کوچک خصوصی را می‌خواهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز