خبرگزاری کار ایران

شماره جدید ماهنامه «فیلم نگار» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۴۸۲

این شماره از ماهنامه فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» در ۳ بخش سینمای ایران، سینمای جهان و فیلمنامه کامل به چاپ رسیده است.

 به گزارش ایلنا، در شماره جدید فیلم نگار در بخش سینمای ایران، پیش درآمد، بانک فیلمنامه، کشمکش (نگاهی به شخصیت‌پردازی در فیلمنامه «خفگی»، درباره فیلمنامه «خفگی»، نگاهی به فیلمنامه «شنل» از منظر چگونگی توزیع اطلاعات در پیرنگ، تحلیل رویکرد آبزورد در مواجهه با مرگ در دو فیلم «سیرانوادا» و «ائو»، معما و تعلیق در «ائو»، گفتگونویسی در فیلمنامه «یک قناری، یک کلاغ»، نگاهی به ساختار داستان گویی غیر خطی «تمارض» گسست موفق از قواعد، روایت در فیلمنامه «خانه دختر»، شیوه بسط ایده در فیلمنامه «خانه دختر»)، از زبان فیلمنامه‌نویس (گفت و گو با فریدون جیرانی فیلمنامه‌نویس «خفگی»، گفت و با حمیدرضا بابابیگی نویسنده فیلمنامه «شنل»، گفتگو با اصغر عبداللهی فیلمنامه‌نویس و کارگردان «یک قناری، یک کلاغ») به چاپ رسیده است.

در بخش سینمای جهان نیز مطالبی چون سیناپس شامل: ساخت آمریکا، بلید رانر ۲۰۴۹، توفان جغرافیایی، کینگ آرتور: افسانه شمشیر، کینگزمن: محفل طلایی، مادر، راننده بیبی، روخانه ویند و عبور از دوزخ پرده دوم، رابرت تاون از فیلمنامه نویسی می‌گوید، گفت و گو با آرون سورکین درباره اهداف و موانع فیلمنامه نویسی، بیلی مرنیت استاد دانشگاه یو. سی. آل. ای از وضعیت کنونی کمدی رمانتیک‌ها می‌گوید، تجربه‌های پراکنده و بن مایه چاپ شده است.

همچنین فیلمنامه کامل «همشهری کین» به نویسندگی هرمن جی. منکیویچ و کارگردانی اورسن ولز، به همراه یادداشت مترجم فیلمنامه، سکانس برگزیده، آیا فیلمنامه «همشهری کین» هنوز به اندازه زمان نگارش قانع کننده است؟ نگاهی به نوآوری‌های ساختار روایی فیلم «همشهری کین»، نقش پررنگ فیلمنامه نویس در تحسین شده ترین فیلم تاریخ سینما، یادداشتی درباره روایت و ساختار نمایشی در فیلمنامه «همشهری کین» و گفت و گوی جمعی درباره فیلمنامه آخرین مطالب در این شماره از ماهنامه «فیلم نگار» است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز