خبرگزاری کار ایران

مدیر انتشارات اساطیر:

«پائیزه کتاب» ترغیب کتابخوان‌ها را به دنبال داشته است

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۶۷۳

مدیر انتشارات اساطیر با بیان اینکه هر فعالیتی که برای جلب قلوب مردم باشد حج اکبر است، گفت: «پائیزه کتاب» ضمن اینکه باعث تقویت کتابفروشی‌ها شده، ترغیب کتابخوان‌ها برای مطالعه بیشتر را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالکریم جربزه‌دار (مدیر انتشارات اساطیر)، درباره اهمیت برگزاری طرح «پائیزه کتاب» اظهار کرد: یکی از بهترین طرح‌های حمایتی از کتاب و کتابخوانی و گسترش فرهنگ عمومی مطالعه، طرح‌های حمایتی موسسه خانه کتاب اعم از «پائیزه کتاب» است.

وی ادامه داد: بزرگترین مزیت طرح «پائیزه کتاب» این است که علاوه بر این که در تقویت کتابفروشی‌های سراسر کشور موثر عمل کرده، از کتابخوان نیز حمایت کرده است؛ کتابفروشی‌ها را زنده کرده و کتابخوان‌ها را در یک سطح وسیع و در تمام پهنا به مطالعه بیشتر تشویق کرده است.

مدیر انتشارات اساطیر با بیان اینکه هرچه از مزیت طرح «پائیزه کتاب» بگویم، کم گفته‌ام توضیح داد: چون گستره این طرح در پهنه ایران است عملاً حمایت‌های ناشی از اجرای آن در دورترین نقاط و در شهرهای درجه دو و حتی سه، که اتفاقاً آنها بیشترین نیاز را به یارانه کتاب دارند، نمود پیدا کرده است.

جربزه‌دار ضمن تأکید بر این نکته که «پائیزه کتاب» تاکنون بسیار موفق بوده است، افزود: در دوره نخست اجرای این طرح، سقف خرید کتاب هر فرد ۱۰۰ هزار تومان بود که به ازای آن ۲۰ درصد شامل حال خریدار می‌شد. با توجه به اینکه قیمت کتاب‌ها بالا است ۱۰۰ هزار تومان برای خرید کتاب‌های مورد نیاز یک فرد رقم بسیار پائینی است. به نظر من این رقم باید افزایش پیدا کند؛به عنوان کسی که ۴۰ سال با کتاب و کتابخوان سروکار دارم، شایسته است سقف این تخفیف در شهرستان‌ها ۲۰۰ هزار تومان و در تهران ۱۵۰ هزار تومان باشد.

وی توضح داد: شایسته است معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منابعی را که برای اجرای سایر طرح‌های موجود در حوزه کتاب اختصاص می‌دهد، به اجرای طرح‌هایی همچون «پائیزه کتاب»، «عیدانه کتاب» و «تابستانه کتاب» به دلیل موثر واقع شدن این طرح‌ها، تخصیص دهد؛ اگر این مهم محقق شود بدون شک چاره‌ساز خواهد بود.

مدیر انتشارات اساطیر ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب نیز از جمله طرح‌های حمایتی نامبرده در بالا محسوب می‌شوند که منهای حرف‌های دیگری که هست، کتابفروشی‌ها را فلج کرده است. اما طرح هایی همچون «پائیزه کتاب» نه تنها کتابفروشی‌ها را زنده کرده بلکه باعث ترغیب و تشویق کتابخوان‌ها در یک سطح وسیع نیز شده است.

جربزه‌دار در پایان با بیان اینکه مسئولان خانه کتاب در دوره جدید کارهای خوبی در حوزه کتاب انجام داده‌اند، اظهار کرد: مطلع شدم در روز کتابگردی (دوم آذر ماه ۱۳۹۶) که نخستین روز اجرای طرح «پائیزه کتاب» نیز بود، میزان تخفیف در این طرح به ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد. به نظر من این حرکت بسیار عالی بود و نمود خوبی داشت چراکه نوعی احترام به جامعه کتابخوان بود.

دومین مرحله «پاییزه کتاب» از دوم آذر ماه همزمان با روز کتابگردی در کتابفروشی‌های عضو طرح آغاز و تا ۲۲ آذر ماه در مراکز استان‌ها و ۲ دی در شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

این طرح با شعار «هر ورقش دفتریست...» بعد از طرح‌هایی همچون «کتابفروشی به وسعت ایران»، «عیدانه کتاب» و «تابستانه کتاب» هفتمین گام در راستای توجه به اعطای یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌هاست.

در دومین «پاییزه کتاب» علاقمندان می‌توانند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب‌های عمومی را با ۲۰ درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۲۵ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز