خبرگزاری کار ایران

همنوایی اهالی موسیقی با زلزله‌زدگان کرمانشاه/ کُردها جگرگوشه ایرانند

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۸۳۷

گردهمایی بزرگ اهالی موسیقی برای جمع‌آوری کمک و ابراز همدردی با زلزله‌زدگان کرمانشاه روز گذشته در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جمعی از هنرمندان و علاقمندان موسیقی روز گذشته به همت خانه موسیقی و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران در محل فرهنگسرای نیاوران گردهم آمدند تا همدردی خود را با زلزله‌زدگان استان کرمانشاه ابراز و  کمک‌های مردمی برای هموطنان داغدیده را جمع‌آوری کنند.

در ابتدای این مراسم سیدعباس سجادی (مجری و مدیر بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران)، حرکت‌هایی نظیر کنسرت شهرام ناظری و گروه کامکارها و دیگر برنامه‌هایی که با هدف کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه را برآمده از همراهی اهالی موسیقی با هموطنان توصیف کرد و از خانه موسیقی برای برگزاری این گردهمایی نیز قدردانی کرد.

در ادامه سیدمحمد میرزمانی (رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی) گفت: در اینجا گردهم آمده‌ایم تا به هموطنان عزیزمان در مناطق زلزله‌زده بگوییم همیشه در کنارتان هستیم. وقتی این مصیبت را برای خودم تصویرسازی می‌کنم می‌بینم شرایط بسیار سخت است و قابل تصور برای ما نیست.

میرزمانی با اشاره به حضور و همیاری مردم در کمک به هموطنان گفت: عظمتی وصف ناشدنی در همیاری مردم وجود دارد و این نشان از اتحاد و نوعدوستی ما ایرانیان دارد. اخیرا متوجه شدم کانون صدابرداران خانه موسیقی مبلغی را خودشان جمع‌آوری کردند و ما هم حساب ویژه‌ای را برای کمک به زلزله‌زدگان افتتاح کردیم که امیدوارم هنرمندان موسیقی برای کمک پیشقدم شوند.

در این مراسم؛ گروه موسیقی نواحی به سرپرستی پیمان بزرگ نیا روی صحنه حاضر شد و محسن میرزاده (نوازنده دوتار کرمانجی شمال خراسان)، غفور زنگشاهی (نوازنده قیچک از بلوچستان)، رضا دیوسالار (نوازنده دوتار از مازندران)، وحید نوایی (سازهای کوبه‌ای) و پیمان بزرگ نیا (نوازنده نی موسیقی لرستان) به اجرای برنامه پرداختند.

در ادامه حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) گفت: ما وظیفه دانستیم به عنوان تشکل و نهاد صنفی موسیقی قدم پیش بگذاریم و گردهم بیاییم تا به مردم داغدیده تسلیت بگوییم و به مردم نیز گوشزد کنیم تا این حادثه‌ها را فراموش نکنیم. هنوز تلخی‌های زلزله بم هنوز در ان شهر وجود دارد و آثار آن زلزله به جا مانده است و این چیزی نیست که به این زودی آثارش از بین برود. باید این را گوشزد کنیم که این کمک‌ها استمرار داشته باشد و به یاد همه بیاوریم که همیشه در کنار آنها باشیم.

نوربخش گفت: وقتی این حادثه تلخ رخ داد همه دوستان و هیئت مدیره محترم خانه موسیقی می‌خواستند این گردهمایی انجام شود و همه نیز برای این حضور پیشقدم شوند. هر اتفاقی که در جامعه رخ می‌دهد هنرمندان دوست دارند با زبان خودشان حالشان را بیان کنند. اعضای هیئت مدیره خانه موسیقی در اینجا حضور دارند و جناب بهداد بابایی هم با سه تار تشریف آوردند و خود من هم با اینکه در مراسمی که نقش میزبان داریم اجرای برنامه نمی‌کنم ولی در این برنامه قرار است ساز و آوازی اجرا کنیم.

مدیرعامل خانه موسیقی گفت: بیشتر از همه آن حس نوعدوستی و همدردی مهم است که هموطنان داغدیه‌مان احساس کنند مردم در کنار آنها هستند و امیدواریم کمک‌های بیشتری برای زلزله‌زدگان کرمانشاه جمع شود.

پس از این سخنان مزدا انصاری (نوازنده پیانو) روی صحنه حاضر شد و قبل از اجرای موسیقی گفت: دقایقی قبل از برنامه به من پیشنهاد شد امروز به یاد هموطنان زلزله‌زده اجرای موسیقی داشته باشم که پذیرفتم و آنچه امروز می‌شنوید برآمده از احساسی است که این روزها به یاد مردم داغدیده کرمانشاه دارم.

در ادامه مزدا انصاری به اجرای  قطعاتی با ساز پیانو پرداخت که مورد توجه حضار قرار گرفت. سپس خشایار کاکاوندی (نوازنده تنبور اهل استان کرمانشاه) نیز روی صحنه حاضر شد و قطعاتی را به یاد مردم زلزله‌زده کرمانشاه اجرا کرد.

سپس سهراب پورناظری (نوازنده کمانچه) که خود زاده کرمانشاه است، گفت: روزهای دردناکی را سپری می‌کنیم و چیزی که امروز بیش از همه توجه مرا جلب می‌کند همیاری هموطنان با مردم کُرد است. در روزگاری که می‌بینیم سیاست‌هایی وجود دارد که بین قومیت‌های ایرانی تفرقه بیندازد ملت ایران نشان داد که کُردها در هر سرزمینی که هستند ریشه‌ای جز ایران ندارند.

این نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی گفت: تنها چیزی که می‌توان گفت تشکر از ملت ایران است و اینکه واقعا برای آنهایی که از دست رفته‌اند نه می‌شود کاری کرد و نه می‌شود آن احساسات بازماندگان را درک کرد. خیلی دردناک است که خانواده‌ای جز یک کودک همه اعضای خود را از دست داده است. آن منطقه هم منطقه آرامی نبوده و من تا حدود ۵ سالگی‌ام در کرمانشاه جنگ بود و کاملا یادم هست که در پناهگاه‌هایی می‌رفتیم تا از زیر بمباران صدام جان سالم بدر ببریم. و در کل آن مناطق و تقریبا همه مناطق محرومند و اگر فکر بکنیم این زلزله خدای ناکرده در تهران بیاید کشور با این مصیبت باید چه کار کند؟

سهراب پورناظری در پایان سخنانش گفت: کُردها جگرگوشه ایرانند و باید کمک کنیم آینده‌شان را بسازند. امیدوارم موج اول ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی که تمام شد، شکل دادن به موج بعدی را برای کمک به کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و خانواده‌های آسیب‌دیده و بی‌سرپناه فراموش نکنیم و برنامه‌ای داشته باشیم. از مردم بزرگ ایران و همه اقشار تشکر می‌کنم به ویژه از خانه موسیقی ایران که پیشقدم شد و این گردهمایی را سامان داد.

پس از این سخنان و در پایان برنامه حمیدرضا نوربخش (آواز) و بهداد بابایی (سه تار) روی صحنه حاضر شدند و قطعاتی را در مایه سه گاه و روی شعری از سعدی به صورت بداهه اجرا کردند.

در پایان نیز هنرمندان و چهره‌های حاضر در مراسم بین علاقمندان و خود حاضر شدند و ضمن گپ و گفت و گرفتن عکس یادگاری به جمع‌آوری کمک برای مردم زلزله‌زده کرمانشاه پرداختند.

در این برنامه اعلام شد حساب جاری شماره ۸۵۱۳۰۴۱۳۶ بانک کشاورزی شعبه پارک لاله توسط خانه موسیقی برای کمک به زلزله‌زدگان استان‌های غربی کشور افتتاح شده است که از مردم نوعدوست ایران دعوت می‌شود تا کمک‌های خود را به این شماره حساب واریز نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز