خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ساختار شورای صنفی نمایش مانند سینماهای تک‌سالنه‌ است

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۶۳۷

سعید خانی (پخش‌کننده و تهیه‌کننده سینما) معتقد است که شورای صنفی نمایش مانند سینماهای تک‌سالنه فعالیت می‌کند.

سعید خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به وضعیت امروز اکران فیلم‌ها در سینماها گفت: هم‌اکنون ترافیک شدیدی در حوزه اکران وجود دارد. ما هم قصد داشتیم فیلم سینمایی پینوکیو، عامو سردار و رئیس‌علی را اکران کنیم اما متاسفانه این ترافیک اجازه اکران فیلم را نداد. در این میان سرگروه‌های دو فیلم کودک در حال اکران تغییر می کند. ما هم به نشانه اعتراض تغییر سینماهای این دو فیلم، از اکران فیلم خودداری کردیم.

تهیه‌کننده فیلم "من" ادامه داد: امروز با برنامه‌ریزی‌ که صورت می‌گیرد شاهد فیلم‌سوزی هستیم و فیلم‌ها به خوبی دیده نمی‌شوند. باید ساختار شورای صنفی نمایش تغییر کند و اصلاح شود. ادامه عملکرد این شورا با این منوال دیگر به صلاح سینمای ایران نیست. اینکه ما در هفته فقط دو ساعت جلسه برگزار کنیم و در این جلسه برای اکران سینمای ایران تصمیم بگیریم، مشکلی از سینمای ایران حل نمی‌کند.

وی ادامه داد: شورای صنفی نمایش زمانی تشکیل شد که تعداد پردیس‌ها بسیار کمتر از امروز بود و هر سینما نیز فقط یک سالن نمایش داشت ولی امروز شاهد هستیم که بسیاری از سینماها تبدیل به پردیس سینمایی شده و هرکدام از این پردیس‌ها حداقل پنج سالن و برخی از آنها نیز تا 12 سالن را طراحی کردند که هر سالن نماینده یک سینمای مستقل است.

تهیه‌کننده فیلم "ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا" ادامه داد: همچنان و باوجود پیشرفت در ساخت سالن‌های سینمایی، ساختار شورای صنفی نمایش مانند سینماهای تک‌سالنه است به همین دلیل امروز ما نیاز به یک شورای صنفی چابک‌تر داریم که با حضور کارشناسان و کارگروه‌های حرفه‌ای فعالیت کنند و بتوانند همزمان با تکنولوژی روز فعالیت کنند.

وی ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم برای احترام به تماشاگران شهرستانی و همچنین اعتراض به وضعیت فعلی اکران فیلم‌ها، نمایش فیلم پینوکیو، عامو سردار و رئیسعلی را از شهرستان‌ها آغاز کنیم. به همین دلیل اولین اکران فیلم نیز در شهرستان بوشهر با حضور جمعی از دست‌اندرکان فیلم کودک و در شهری که فیلم در آنجا ساخته شده، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز