خبرگزاری کار ایران

رویکردهای معاونت امور فرهنگی در دوره‌ جدید از زبان محسن جوادی

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۸۸۰

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه (۲۹ آبان ماه) در چهاردهمین جلسه شورای مدیران معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۶ به چهار رویکرد به عنوان رویکردهای پیش رو در فعالیت‌های معاونت امور فرهنگی اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، محسن جوادی در جلسه شورای مدیران ضمن تاکید بر ضرورت تمرکززدایی در فعالیت‌های فرهنگی به عنوان یکی از رویکردهای اصلی فعالیت ها گفت: در دروه گذشته اقدامات خوب و موثری در راستای تمرکززدایی از فعالیت‌ها در معاونت فرهنگی انجام شده  که انشالله این رویکرد در این دوره نیز پیگیری خواهد شد. بسیاری از استان‌های کشور پتانسیل فراوانی برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی دارند و در برنامه‌ریزی‌های معاونت امور فرهنگی باید به این توانمندی‌ها توجه شود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتخاذ نگاه فراگیر در فعالیت های فرهنگی را از دیگر رویکردهای مورد نظر برای فعالیت‌ها دانست و گفت: ما باید در چارچوب قانون یک نگاه فراگیر به فعالان عرصه‌ی کتاب و نشر داشته باشیم و ملاک برایمان قانون و شرع باشد.

وی از جذب مشارکت نهادها و ارگان‌های دیگر در فعالیت‌ها هم به عنوان یک رویکرد جدی در معاونت فرهنگی یاد کرد و ادامه داد: ما برای کمک به عرصه‌ی نشر و کتاب و فعالیت‌های این حوزه باید به سمت جلب مشارکت نهادهای خصوصی و دولتی حرکت کنیم تا ضمن هم افزایی از امکانات دیگران برای ارتقای فرهنگی کمک بگیریم.

محسن جوادی همچنین بر فرهنگی‌تر شدن فعالیت‌های فرهنگی به عنوان یک رویکرد دیگر تاکید کرد و گفت: در فعالیت‌های فرهنگی اخلاق مداری و تعامل اخلاقی با مخاطبان باید به عنوان یک اصل مدنظر باشد. همچنین گسترده‌تر شدن دایره مراودات و مبادلات کاری در حوزه‌ی فعالیت‌ها و شفافیت در امور مالی می‌تواند در فرهنگی‌تر شدن برنامه‌های معاونت فرهنگی موثر باشد.

همچنین در این جلسه مدیران موسسات و ادارت زیرمجموعه‌ی معاونت فرهنگی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود، به بیان طرح ها و برنامه‌های پیش رو پرداختند.

در چهاردهمین جلسه شورای مدیران معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همایون امیرزاده؛ مشاور اجرایی، نیکنام حسین‌پور؛ مشاور توسعه منابع، داریوش رضوانی؛ مشاور فرهنگی، محمد سلگی؛ مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی، علی اصغر سیدآبادی؛ مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، مهزاد دانش؛ مدیرکل دفتر چاپ و نشر، علی فریدونی؛ مدیرکل دفتر مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، مجید غلامی جلیسه؛ مدیرعامل خانه کتاب، مهدی حافظی؛ مدیر امور مالی معاونت، عبدالرضا گرشاسبی؛ مدیر واحد آمار و اطلاعات معاونت، مهدی سهل‌آبادی؛ مدیر حراست معاونت و سیدمحمد طباطبایی حسینی؛ مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز