خبرگزاری کار ایران

تجلیل از موزیسین‌های پیشکسوت در آیین‌ سال‌ نوای‌ موسیقی‌ ایران

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۷۰۴

سومین آیین نکوداشت هنرمندان موسیقی ایرانی با عنوان «سال نوا» با تجلیل از پنج هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی شنبه چهارم آذر در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به‌گزارش‌ ایلنا، علی جعفری پویان (نوازنده ویولن و دبیر اجرایی این مراسم) در خصوص سومین سال نوای موسیقی گفت: در این دوره که با مشارکت بنیاد آفرینش‌های هنری‌ نیاوران برگزار می‌شود، از پنج هنرمند برجسته موسیقی کشورمان همچون بهروز همتی (نوازنده تار)، محسن افتاده (نوازنده فاگوت)، مینا افتاده (نوازنده سنتور)، همایون رحیمیان (نوازنده ویلن) و محسن الهامیان (آهنگساز، مدرس و مترجم) تجلیل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: «سال نوا» را از سال۹۴ با هدف ایجاد یک جریان مداوم و به‌سامان برای تجلیل از نوازندگان، مدرسین و استادان پیشکسوت موسیقی در نیاوران‌برگزار کردیم. امید که امسال‌ هم‌ بتوانیم از آنها تجلیل و قدردانی شایسته‌ای داشته باشیم.

این نوازنده ویلن با اشاره به مشارکت ۲۰۰ موسیقیدان ایرانی در برگزاری «سال نوا» بیان داشت: در پی دعوت به مشارکت برای برگزاری این برنامه توسط اینجانب، موسیقیدان‌های  کشورمان با حمایت‌های مالی و معنوی، بخش عمده‌ای از بودجه این مراسم را تامین می‌کنند و این اتفاق  بسیار ارزشمند است چرا که روح مشترک این گروه از جامعه موسیقی و نیز همبستگی موسیقیدانان، برایم اهمیت بسیاری دارد.

دبیر اجرایی و مدیر هنری «سال نوا» درباره استادان منتخب در این مراسم گفت: انتخاب به دلیل سابقه و ارزش هنری این استادان و براساس فعالیت هایشان در جامعه موسیقی است. در دو دوره قبل از هنرمندان کلاسیک تجلیل کردیم و این دوره افتخار داشتیم که از هنرمندان موسیقی ایرانی هم تجلیل کنیم.

دو دوره ‌از این ‌آیین ‌در دو سال‌ گذشته‌ در نیاوران برگزار شد و سومین آیین «سالنوای» موسیقی‌ ایران‌ با پخش‌ فیلم‌های‌ کوتاه‌ مستند‌ و اجرای‌ موسیقی‌های‌ متنوع‌ در پایان‌‌ همراه‌ با یادمان‌ پنج‌ هنرمند‌ سرشناس ‌و درگذشته، شنبه چهارم آذرماه ازساعت ۱۸ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز