خبرگزاری کار ایران

دیدار داری و ناری با نادرشاه افشار و امیرکبیر

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۵۹۰

دو داستان از مجموعه «سفرهای شگفت به گذشته تاریخ» توسط انتشارات نخستین منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتشارات نخستین دو کتاب «نادر تبرزین» و «پسری که امیر را دوست داشت» نوشته ابوالقاسم فیض‌آبادی را در مجموعه «سفرهای شگفت به گذشته تاریخ» منتشر کرد.

نادر تبرزین

در نخستین کتاب از مجموعه جدید با عنوان «سفرهای شگفت‌انگیز به گذشته تاریخ» خواننده نوجوان با داری و ناری دو شخصیت اصلی این داستان‌ها همراه می‌شود و به دیدار نادرشاه افشار می‌رود.

از لابه‌لای سفرنامه‌ها و خاطره‌نویسی‌ها و جنگ‌های نادرشاه در کتاب اشاره‌ای هم به شیوه حکومت او شده و نویسنده سعی دارد با در نظر گرفتن تمام برداشت‌ها و نگاه‌های مختلف به نادرشاه به این پرسش پاسخ بدهد که بالاخره باید او را یک راهزن و سرداری خونریز و خشن بدانیم در حد تیمور یا چنگیز یا نجات‌دهنده یک ملت و سرزمین؟!

پشت جلد کتاب نیز می‌خوانیم:

«و نادر در این سرزمین پهناور بدون اینکه کسی از او خواسته باشد اسب راند و اسب راند و با گروه کوچک، مبارزه‌اش را آغاز کرد. او از جان خود و افرادش مایه گذاشت تا تکه‌تکه‌های خاک ایران را از دشمنان پس گرفت: نادر زمانی برای نجات این سرزمین پا بر رکاب اسب نهاد که آخرین پادشاه صفوی با بی‌تفاوتی، ناتوانی و ضعف، بخش‌هایی از ایران را به باد داده بود. از طرفی به دلیل فشار حکوکت بر مردم و فقر و گرسنگی در سراسر این سرزمین، قیام‌هایی شکل گرفته بود.»

کتاب «نادر تبرزین» نوشته ابوالقاسم فیض‌آبادی در 95 صفحه و به قیمت 6000 تومان توسط انتشارات نخستین منتشر شده است.

پسری که امیر را دوست داشت

در نخستین کتاب از مجموعه جدید با عنوان «سفرهای شگفت‌انگیز به گذشته تاریخ» خواننده نوجوان با داری و ناری دو شخصیت اصلی این داستان‌ها همراه می‌شود و به دیدار امیرکبیر می‌رود.

نویسنده در این اثر از زندگی عادی و زندگی سیاسی امیرکبیر می‌گوید که گاه خیلی نزدیک به هم و گاه هم خیلی دور از هم است. به زعم فیض‌آبادی زندگی امیر، وزیر دربار قاجار و در پی آن فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی از یکسو و داماد خانواده سلطنتی و خویشاوندی‌اش از سوی دیگر، ورود به زندگی این شخصیت برجسته تاریخ معاصر را بسیار دشوار می کند.

کتاب «پسری که امیر را دوست داشت» نوشته ابوالقاسم فیض‌آبادی در 95 صفحه و به قیمت 6000 تومان توسط انتشارات نخستین منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز