خبرگزاری کار ایران

علی حلبچه‌ای و یکی از تکان‌دهنده‌ترین روایت‌های جنگ در هزار داستان

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۱۶۴

پیام دهکردی امشب (شنبه 27 آبان ماه) در پنجاه و نهمین برنامه از فصل دوم «هزار داستان» از زندگی علی کیانی‌پور معروف به علی حلبچه‌ای می‌گوید.

به گزارش ایلنا، پنجاه و نهمین قسمت از برنامه هزار دستان که با اجرای پیام دهکردی به عنوان مجری و راوی قصه روی آنتن شبکه نسیم می‌رود، قصه زندگی کودکی روایت می‌شود که در چهارماهگی توسط زنی ایرانی از بمباران حلبچه نجات پیدا کرده و به ایران آورده می‌شود اما پس از سال‌ها تصمیم می‌گیرد به جست‌وجوی خانواده عراقی‌اش برود.

قصه زندگی علی که نام اصلی‌اش زمناکو محمد احمد است، یکی از عجیب‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین قصه‌های جنگ است. او با تلاش بسیار سازندگان برنامه «هزار داستان» از کردستان عراق به ایران آمده تا خود روایتگر قصه زندگی‌اش باشد.

در این برنامه مهدی قربان‌پور کارگردان مستند «زمناکو» نیز حضور دارد. او مستند «زمناکو» که درباره زندگی علی است را ساخته است. کسی که جنگ سرنوشت عجیبی برای او رقم زده است. مستند «زمناکو» برنده تندیس شایستگی بهترین فیلم مستند از هفدهمین جشن خانه سینما، برنده تندیس شایستگی بهترین پژوهش از هفدهمین جشن خانه سینما، برنده تندیس بهترین کارگردان از نهمین جشنواره سینما حقیقت (جایزه شهید آوینی) و نامزد بهترین فیلم هنروتجربه در نهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت بوده است.

فصل دوم برنامه هزار داستان همچون سری پیشین آن به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی محمدفواد صفاریان‌پور و با طراح و سوژه‌پردازی مریم نوابی‌نژاد در ماه محرم و صفر هر شب ساعت 23 به مدت ۶۰ دقیقه روی آنتن شبکه نسیم می‌رود و در ساعات ۳ بامداد، ۱۱ صبح، ۱۷ عصر بازپخش می‌شود.

محمدرضا شهیدی فرد در فصل دوم برنامه «هزار داستان» به عنوان مشاور پروژه گروه را همراهی می‌کند و تیتراژ این برنامه را سینا سرلک خوانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز