خبرگزاری کار ایران

ماجراهای تازه‌ای از سربازرس مگره و کاراگاه کایانکایا

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۶۴۶

دو داستان جدید از مجموعه «نقاب» توسط انتشارات جهان کتاب منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتشارات جهان کتاب رمان‌های «دوست کودکی مگره» و «قسمت آقاکمال» را در مجموعه «نقاب» منتشر کرد.

دوست کودکی مگره

رمان «دوست کودکی مگره» نوشته ژرژ سیمنون تازه‌ترین داستان درباره سربازرس مگره است که با ترجمه عباس آگاهی در مجموعه «نقاب» منتشر شده است.

پیش از این رمان‌های  «دلواپسی‌های مگره»، «مگره از خود دفاع می‌کند»، «تردید مگره»، «شکیبایی مگره»، «مگره و سایه پشت پنجره»، «سفر مگره»، «دوست مادام مگره»، «مگره در کافه لیبرتی»، «ناکامی مگره»، «مگره دام می‌گسترد»، «مگره و جسد بی‌سر»، «مگره و زن بلند بالا»، «مگره و آقای شارل»، «بندرگاه مه‌آلود»، «پی یتر لتونی»، «مگره در اتاق اجاره‌ای»، «مگره و شبح»، «مگره و مردی روی نیمکت»، «مگره سرگرم می‌شود» و «تعطیلات مگره» هم با محوریت شخصیت سربازرس مگره در قالب کتاب‌های نقاب به چاپ رسیده بودند.

پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:

«مگره سرگرم خواندن یک گزارش اداری است که یکی از همکلاسی‌های دوران تحصیلش در دبیرستان بانویل خواستار دیدارش می‌شود: لئون فلورانتن، پسر شیرینی‌فروش شهر مولن، که زمانی با دروغ‌ها و کارهای مضحکش همه کلاس را به خنده می‌انداخت. او حالا خود را عتیقه‌فروشی معرفی می‌کرد که گرفتار یک دردسر بزرگ شده است.

فلورانتن در آپارتمان ژوزفین پاپه، زنی که عاشقش بود، اقامت داشت. زنی که بعدازظهر همان روز به قتل رسیده بود، آن هم در زمانی که فلورانتن در گوشه‌ای از خانه او پنهان شده بود...»

سربازرس مگره یکی از شخصیت‌های محبوب ادبیات پلیسی جهان است که توسط ژرژ سیمنون نویسنده پرکار بلژیکی خلق شده است.

رمان «دوست کودکی مگره» نوشته ژرژ سیمنون در ۱۷۸ صفحه و به قیمت ۱۲۰۰۰ تومان در مجموعه «نقاب» انتشارات جهان کتاب منتشر شده است.

قسمت آقاکمال

رمان «قسمت آقاکمال» نوشته یاکوب آرژونی تازه‌ترین داستان درباره کایانکایا کارآگاه ترک تبار آلمانی است که با ترجمه ناصر زاهدی در مجموعه «نقاب» منتشر شده است.

پیش از این رمان‌های «تولدت مبارک آقاکمال»، «به سلامتی آقاکمال!»، «مرد است و قتلش، آقا کمال» هم با محوریت شخصیت کاراگاه کایانکایا در قالب کتاب‌های نقاب به چاپ رسیده بودند.

پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

«قسمت آقا کمال با لطف و خدمتی به یک دوست آغاز می‌شود و به یکی از بزرگ‌ترین نبردهای باندهای تبهکار در فرانکفورت می‌انجامد. نبردی که تاکنون در شهرهای بزرگ آلمان دیده نشده است. کمال کایانکایا بار دیگر سرگرم پرونده‌ای شده و در حال تحقیق و جست ‌و ‌‌جوست؛ اما او در پی یک قاتل نیست، بلکه در پی نام و هویت دو قربانی است.

قست آقا کمال داستان برنده‌های یک جنگ بی‌دلیل و باندهای سازمان یافته جنایتکار است؛ داستانی از بلاهت ملی‌گرایی افراطی و جنون جنگ در یوگسلاوی؛ داستانی درباره میهن و زادگاه به هر دو مفهوم خوب و بسیار زشت آن.»

یاکوب آرژونی با نام اصلی یاکوب بوته، خالق شخصیت کمال کایانکایا یکی از شخصیت‌های معاصر ادبیات پلیسی جهان است و به عنوان پدیده‌ای نادر در ادبیات نوین آلمانی به ویژه در حوزه داستان پلیسی شناخته می‌شود. او علاوه بر نوشتن داستان‌هایی با محوریت شخصیت کارآگاه کمال، چند نمایشنامه هم در کارنامه خود دارد. آرژونی در آثارش، مشکلاتی را که به نظر فردی می‌آیند، مانند آینه‌ای مقابل خوانندگان قرار می‌دهد تا ماهیت اجتماعی این مشکلات برای خواننده روشن شود و به آن‌ها تنها به دید یک مسئله‌ی شخصی و فردی نگاه نکند.

رمان «قسمت آقاکمال» نوشته یاکوب آرژونی در ۲۵۵ صفحه و به قیمت ۱۸هزار تومان در مجموعه «نقاب» انتشارات جهان کتاب منتشر شده است.

با احتساب این دو رمان تعداد رمان‌های پلیسی انتشارات جهان کتاب در مجموعه «نقاب» به ۷۹ عنوان می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز