خبرگزاری کار ایران

درد ناتمامِ قصرِ اندوه/ صفحه نخست روزنامه‌های سراسری سیاهپوش شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۴۸۶

یک روز پس از زلزله غرب کشور در کرمانشاه و سر پل ذهاب، روزنامه‌های سراسری امروز (۲۳ آبان) تیتر و عکس نخست خود را به این فاجعه اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حوالی ساعت ۲۲ یکشنبه بود که شهرهایی از مناطق غربی کشورمان به ویژه در استان کرمانشاه لرزید؛ زلزله‌ای ۷.۳ ریشتری که ابعاد آن صبح روز بعد نشان داده شد. روز بعد از حادثه تنها چند روزنامه توانستند خبر این اتفاق را منعکس کنند اما امروز (سه‌شنبه) تمامی روزنامه‌ها در سوگ این حادثه سیاهپوش شدند.

روزنامه شهروند که نشریه ارگان هلال احمر کشور است تمام نیم صفحه اول خود را به عکسی سیاه و سفید از زلزله‌زدگان اختصاص داده و از تیتر «درد ناتمام» برای روایت این حادثه استفاده کرده است.

روزنامه اعتماد نیز با اختصاص نیم صفحه اول خود به تصویر یکی از بازماندگان زلزله کرمانشاه، از تیتر «تنها نیستی کرمانشاه» و ترجمه کردی آن برای روایت این فاجعه استفاده کرده است.

روزنامه شرق نیز با بهره‌گیری از عکس آشنای مسکن مهر ویران شده در مناطق زلزله‌زده تیتر «قصر اندوه» را روی این تصویر جای داده و در روتیتر نیز نوشته است: «دومین مجموعه مسکن مهر در سر پل ذهاب در برابر زمین لرزه مقاومت نکرد»

تصویر سه زن سیاه‌پوش و گریان، عکس نیم صفحه نخست روزنامه ایران است؛ تیتری به زبان کردی با عنوان «ئیران له خه‌می کرماشان» در کنار این عکس به چشم می‌خورد؛ ترجمه این عبارت هم زیر آن درج شده که به معنای «ایران در سوگ کرمانشاه» است.

روزنامه اطلاعات نیز عکس بزرگی از ویرانی‌های سرپل ذهاب در نیم صفحه اول خود منتشر کرده و در کنارش از تیتر «زلزله بزرگ» استفاده کرده است.

روزنامه جام‌جم نیز عکس نخست خود را به آوارهای زلزله کرمانشاه اختصاص داده و با رنگ سرخ تیتر «ایستاده بر آوار» را کنار آن به کار برده است؛ همچنین در چند تیتر زیرین این عکس به موضوعات مرتبط با این فاجعه پرداخته است.

«ابعاد بزرگترین زلزله ربع قرن ایران» تیتر اصلی روزنامه دنیای‌اقتصاد است که همراه با تصویری از ساعات پس از فاجعه، نیم صفحه اول این روزنامه را به خود اختصاص داده است.

روزنامه وطن‌امروز هم با عکسی از مادری داغدار که پیکر فرزندش را در آغوش گرفته نیم صفحه نخست خود را به حادثه زلزله غرب کشور اختصاص داده و در کنارش تیتر «در سوگ باختر» را استفاده کرده است.

روزنامه جمهوری‌اسلامی هم از دو عکس مرتبط با زلزله کرمانشاه در صفحه اول خود استفاده کرده و تیتر «آخرین گزارش‌ها از مناطق زلزله‌زده غرب کشور» را برای همراهی این تصاویر به کار برده است.

عکس کودکی بهت‌زده از زلزله تصویر نخست روزنامه جوان است که با تیتر «درد دیار پهلوانان» همراهی می‌شود؛ در کنار آن سه تصویر  دیگر هم از ابعاد این فاجعه در نیم صفحه نخست این روزنامه به چشم می‌خورد.

روزنامه کیهان نیز با استفاده از تیتر «خانه‌ها لرزید، لرزیدند دل‌ها بیشتر» همراه با عکس‌های از زمین‌لرزه کرمانشاه، نسبت به این فاجعه واکنش نشان داده است.

روزنامه بهار عکس نخست خود را به طرحی از کودکی در آوارهای زلزله اختصاص داده و از تیتر «قلب ایران لرزید» برای روایت این حادثه ناگوار استفاده کرده است. همچنین این روزنامه گزارش‌هایی از شاهدان عینی و گفتگویی با یک زمین‌شناس را ضمیمه این مطالب کرده است.

«آوار فاجعه در دیار فرهاد» عنوان روزنامه همشهری است که در کنار عکسی از ویرانی‌های زلزله سر پل ذهاب در نیم صفحه نخست این روزنامه جای گرفته است.

روزنامه رسالت نیز تصویری از یکی از ساختمان‌های ویران شده مسکن مهر را در نیم صفحه اول خود جای داده و عنوان خود را نیز به به ارائه آخرین آمار آسیب‌دیدگان زلزله اختصاص داده است.

روزنامه‌های ورزشی «گل»، «ایران‌ورزشی» و «خبر ورزشی» نیز در نیم صفحه نخست خود به این فاجعه واکنش نشان داده‌اند و به ترتیب از تیترهای «کرمانشاه زلزله محبوب هرچی دله»، «ایران من تسلیت» و «جهان پهلوان‌ها کجایند؟» برای روایت این حادثه استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز