خبرگزاری کار ایران

حسین انتظامی اعلام کرد:

تیراژ روزنامه‌های کشور کمتر از 800 هزار نسخه در روز است

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۲۵۴

جمع تیراژ روزنامه‌های کشور که بالغ بر 170، 180 عنوان است، کمتر از 800 هزار نسخه است. تازه نسخه فروش رفته این روزنامه‌ها رقم پایین‌تری است.

 به گزارش ایلنا، حسین انتظامی که در برنامه چشم روشن شبکه چهام سیما حضور پیدا کرده بود، با اشاره به وضعیت سرانه مطالعه  مطبوعات گفت: وقتی می‌گوییم سرانه مطالعه شامل مطبوعات هم می‌شود و چه بسا، مطبوعات نقطه عزیمت به مطالعه برای خیلی‌ها باشد. سال 83 که در هیات نظارت بر مطبوعات نماینده مدیران مسئول شده بودم، برنامه‌ام این بود که مرتب با مدیران مطبوعات جساتی داشنم. به آنها گفتم من وکیل شما هستم و شما می‌دانید من مخالف نشریات زرد هستم بنابراین جهت‌گیری‌ام در این هیات در جهت محدود کردن این نشریات است.

انتظامی تصریح کرد: اکنون شوربختانه تیراژ روزنامه‌ها رو به کاهش است و جمع تیراژ روزنامه‌های کشور که بالغ بر 170، 180 عنوان است کمتر از 800 هزار نسخه است. تازه نسخه فروش رفته این روزنامه‌ها رقم پایین‌تری است.

وی ادامه داد: بر دولتها فرض است که یارانه‌ای را به مطبوعات اختصاص بدهند، اگرچه این مقدار خیلی کم است اما سایر ابزار را باید به خدمت گرفت. طی سالهای گذشته طرحهایی اجرا شده تا ما در برابر موج از بین رفتن مطبوعات کاغذی منفعل نباشیم و تلاش خودمان را بکنیم. اگرچه این تغییر الگوی مصرف رسانه‌ای را قبول می‌کنیم اما کاملاً با افرادی هم رأی نباشیم که می گویند دوره مطبوعات کاغذی تمام شده است. در خارج از کشور هم اینگونه نیست.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تصریح کرد: ما طرحهایی داریم همچون خرید مجلات برگشتی برای اینکه نگذاریم اینها خمیر شوند و مجلات را در اختیار جاهایی که توان خرید مجله ندارند مثل پایانه‌ها، کتابخانه‌های روستایی، زندان‌ها و بیمارستانها تا اوقات فراغت به سمت مسیر فرهنگی حرکت کند.

انتظامی درباره وضعیت مطبوعات گفت: ما بالغ بر 8 هزار نشریه دارای مجوز اعم از چاپی و الکترونیک داریم. چیزی حدود 2500 تا از این‌ها سایت‌های خبری هستند. بخشی حدود 300 عنوان هم نشریه‌های غیربرخط هستند که بر روی داده منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: ما حدود دو دهه است نشریات کودکی داریم که بسیار موفق هستند. ابتدای هر سال وزارت ارشاد بسته حمایتی در حوزه مطبوعات اعلام می‌کند تا صاحبان مطبوعات بدانند چه اولویت‌هایی برای وزارت ارشاد وجود دارد و با پرداختن به این 13 اولویت می‌توانند تا سه برابر کمک بیشتر دریافت کنند.

مؤسس روزنامه جام جم درباره ساماندهی شبکه‌های اجتماعی که مخاطبان زیادی دارند، اظهار کرد: این شبکه‌ها را به عنوان رسانه‌های اجتماعی قبول داریم نه رسانه جمعی مثل رادیو، تلویزیون و مطبوعات. در رسانه‌های جمعی راستی آزمایی و دروازه بانی خبر وجود دارد و این اعتماد آفرین است اما یکی از چالش‌هایی که ما با رسانه‌های اجتماعی داریم این است که در صحت اخبار و مطالب پزشکی و... آنها تردید داریم. البته برخی رسانه‌های جمعی که از شبکه‌های اجتماعی به عنوان رسانه مکمل استفاده می‌کنند این مشکل را ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز