خبرگزاری کار ایران

جشنِ بزرگ فرهنگی شبکه چهار سیما ویژه «کتابخوانی»

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۴۴۹

شیکه چهار سیما با ویژه برنامه «برگ ۲۴» روز کتاب و کتابخوانی را جشن می‌گیرد.

محمد رحیمی (تهیه‌کننده ویژه برنامه «برگ ۲۴») گفت: شبکه چهار سیما همزمان با ۲۴آبان روز کتاب و کتابخوانی، جشن بزرگی برای اهالی کتاب برگزار می‌کند که نخستین جشن ملی رسانه‌ای در حوزه کتاب به‌حساب می‌آید.

وی افزود: مارال دوستی، شاهین شرافتی، سعید بیابانکی و رشید کاکاوند اجرای این ویژه برنامه ۱۲ ساعته را که از ساعت  ۱۰ صبح روز چهارشنبه تا ساعت ۲۲ از «موزه و کتابخانه ملک» پخش می شود برعهده دارند.

رحیمی گفت: برای این ویژه برنامه یک پیش درآمد سه قسمتی در نظر گرفته‌ایم که از امشب پخش آن آغاز می شود و ما در این سه شب در بخش‌های ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای از مخاطبان نظرخواهی می‌کنیم. مارال دوستی در این سه قسمت بخش‌های ویژه برنامه را معرفی و از مخاطبان شبکه دانایی دعوت می‌کند تا با ارسال پیامک، در موارد مختلف از قبیل نام کتاب، نویسنده، ناشر و .. در میان آثار معاصر (در سده اخیر)، اثر برتر را انتخاب کنند و هر فردی که بالاترین امتیاز را در نظرسنجی کسب کند به عنوان شرکت کننده منتخب مردمی در برنامه اصلی حضور یافته و معرفی و تقدیر خواهد شد.

رحیمی که پیش از این تهیه کنندگی برنامه‌هایی همچون «کارنامه» و «کتاب۴» را بر عهده داشته است افزود: ویژه برنامه زنده «برگ ۲۴» از بخش های مختلفی همچون: کتاب و کتاب خوانی، کودک و نوجوان، خانواده های کتابی، فضای مجازی کتابی، راویان دفاع مقدس، مروجین کتاب در سه حوزه ترجمه، دین و بین الملل تشکیل شده است که در هر کدام از این قسمت ها از میهمانان مرتبط با موضوع دعوت به عمل می‌آید.

وی دعوت از نویسندگان بزرگ و مطرح سال‌های اخیر و همچنین دعوت از  بازیگران سینما و تلویزیون فعال در حوزه کتاب را از جمله بخش های جذاب این جشن کتاب عنوان کرد و افزود: در خبرهای تکمیلی تر اسامی میهمانان برنامه عنوان خواهد شد.

تهیه کننده «برگ ۲۴» گفت: راه اندازی کمپینی برای حمایت از چاپ و ترویج کتاب برای نابینایان از جمله بخش های اصلی برنامه است که با همکاری انجمن نابینایان کشور و خانه کتاب تلاش می‌کنیم تا در این بخش حمایت های مالی بیشتری از ناشران و نویسندگان فعال در این حوزه صورت پذیرد.

رحیمی در پایان گفت: «برگ ۲۴» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است و در ساخت این برنامه دو نفر از تهیه کنندگان و کارگردانان با سابقه سیما در حوزه کتاب آقایان محمود فاتحی و حسین پورصلعی من را یاری می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز