خبرگزاری کار ایران

بازدید جواد ظریف از نمایشگاه هنرمندان افغان در ایران

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۱۹۶

وزیر امور خارجه، شامگاه سه شنبه 16 آبان ماه با حضور در فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز» دیدن کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه) در بازدید که با مشایعت سیدعباس سجادی (مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران) و مریم کوهستانی (مدیر نمایشگاه) همراه بود، دقایقی گفتگو داشت.

ظریف در پایان بازدیدش از این نمایشگاه با ذکر این نکته که جمع کردن این تعداد هنرمند افغانستانی تلاش بسیار خوب و قابل تقدیری است، گفت: برخی تجربه‌های تلخ که امیدوارم در آینده و از طریق هنر به تجربه‌های شیرین تبدیل شود، در این نمایشگاه  به نمایش گذاشته بود. 

وی با تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه خاطرنشان کرد: امیدوارم از حرکت‌هایی که باعث تبدیل مهربانی انسانی به یک نفرت می‌شود درس بگیریم و آرزو می‌کنم روزی برسد که مهربانی و صلح در تمام جهان برقرار شود.

در این نمایشگاه که هدف از برگزاری آن نزدیک کردن هنرمندان دو کشور ایران و افغانستان با تاریخ و فرهنگ مشترک، شناساندن هنرهای تجسمی کمتر شناخته شده افغانستان، احیا هویت و نمایش توانمندی به نسل‌های جوان‌تر افغانستان است، بیش از ١٥ هنرمند افغانستانی از ٥٣  هنرمند شرکت کننده در فرهنگسرای نیاوران حضور دارند  که در طول برگزاری این نمایشگاه به اجرای پرفورمنس و ورک‌شاپ‌های مختلف خواهند پرداخت.

نخستین نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز» از ١٢ تا ٢٦ آبان در گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‎توانند در روز‎های عادی از ساعت ١٠ الی ٢٠ و در روز‎های تعطیل از ساعت ١٤ الی ٢٠ به گالری شماره ١ در فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز