خبرگزاری کار ایران

انتقاد از تصمیمِ سازمانِ میراث‌فرهنگی در قبال یک جشنواره دانشجویی؛

سازمان میراث‌فرهنگی به تعهد خود عمل نکرد

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۱۸۶

دبیر جشنواره ماسار می‌گوید: هدف کلی جشنواره ماسار، گردشگری پایدار است. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ابتدا به ما قول مساعدت داد ولی عملاً هیچ اقدامی نکرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود مکاری (دبیر جشنواره ماسار) در گفتگو با ایلنا گفت: ما امسال اولین دوره عکاسی ماسار را در دانشگاه تهران برگزار کردیم. ماسار جشنواره‌ای است که در آن موضوعیت کلی بر گردشگری پایدار است و در سه بخش طبیعت، میراث تاریخی، نوروز و بخش ویژه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۵۰۰ اثر به جشنواره آمده که از این تعداد ۸۴ اثر انتخاب و به نمایشگاه راه پیدا کردند.

دبیر جشنواره‌ی ماسار ادامه داد: هدف کلی جشنواره، گردشگری پایدار است و بخش‌هایی هم که ارائه شده شامل طبیعت، میراث تاریخی و نوروز در همین راستاست.از طرفی نوروز یکی از آداب و رسوم‌ مردم ایران است که می‌تواند جزو پتانسیل‌هایی باشد که به گردشگری ما کمک ‌کند.

مکاری ضمن گلایه از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افزود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ابتدا به ما قول مساعد داده بود و قرار بود که از جشنواره‌ی ماسار حمایت کند ولی عملاً هیچ کمکی نکرد. بعد که علت را پرسیدیم دلیل آوردند که جشنواره‌ی ماسار ربطی به میراث فرهنگی ندارد. این در حالی است که هدف کلی جشنواره‌ی ما گردشگری پایدار است و یکی از بخش‌های این جشنواره نیز میراث تاریخی است.

وی ادامه داد: ما در هر بخش طبق فراخوان سه نفر را به عنوان برگزیده اعلام می‌کنیم و بسته به نظر داوران افرادی هم ممکن است شایسته تقدیر شناخته شوند. هیئت داوران ما سیف‌الله صمدیان، هدیه تهرانی و مجتبی آقایی هستند. چون جشنواره دانشجویی بود هر سه داور نیز به‌صورت افتخاری این مسئولیت را پذیرفتند.

او گفت: محدودیتی در رنج سنی شرکت کننده‌ها درنظر نگرفتیم اما بیشتر افرادی که شرکت کردند دانشجو هستند. در بخش میراث تاریخی از سراسر ایران تقریباً آثاری به دست ما رسید. عکس‌ها نیز همه رنگی است. نزدیک به ۲۰۰۰ عکس از طبیعت، نزدیک به ۱۰۰۰ عکس در بخش میراث تاریخی و بیش از ۳۰۰ اثر در بخش نوروز برای ما ارسال شده است. هم‌چنین ۲۵۰ اثر هم در بخش ویژه داشتیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا انتخاب این ۸۴ اثر به خاطر محدودیت فضایی نمایشگاه بوده یا خیر گفت: انتخاب این ۸۴ اثر نه به خاطر ظرفیت باشگاه بلکه خود داورها این تعداد اثر را به عنوان منتخب نمایشگاه انتخاب کردند و در بخش‌های مختلف هم تعداد آثار یکسان نیست.

نمایشگاه عکس ماسار ۲۰ آبانماه در باشگاه دانشجویی دانشگاه تهران افتتاح خواهد شد. روز سی‌ام اختتامیه نمایشگاه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز