خبرگزاری کار ایران

حسین انتظامی:

نمایشگاه مطبوعات برای تجمع‌کنندگان یک فرصت بود/دعوت از مخالفان و موافقان لایحه نظام جامع رسانه‌ای در هفته آتی

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۱۹۵

اکنون هشت هزار عنوان رسانه دارای مجوزند که 2800 مورد آنها سایت خبری و مابقی چاپی هستند. یعنی 24 درصد رسانه‌های کشور برخط هستند که این نسبت در ابتدای کار دولت 3 درصد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین انتظامى (معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در مراسم اختتامیه نمایشگاه مطبوعات، در خصوص تجمع‌هایی که در ایام برگزاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها توسط گروه‌های مختلف معترض برگزار شده است، گفت: در این مدت ما بابت تجمع‌هایی که در نمایشگاه برگزار شده، مورد اعتراض بودیم اما معتقدم در این روزها باید بیشتر جنبه فرصت آن را ببینیم. در این مدت کسانی به محفل رسانه‌ها می‌آیند که می‌دانند رسانه‌ها شنونده و انعکاس دهنده مطالبات آنهاست. آنها رسانه‌ها را محرم خود می‌دانند.

انتظامی همچنین به ارائه گزارشی از عملکرد چهار ساله دولت پرداخت و گفت: اکنون هشت هزار عنوان رسانه دارای مجوزند که 2800 مورد آنها سایت خبری و مابقی چاپی هستند. یعنی 24 درصد رسانه‌های کشور برخط هستند که این نسبت در ابتدای کار دولت 3 درصد بود.

انتظامی تشریح کرد: نشریات غیرسراسری 33 درصد کل رسانه های چاپی را به خود اختصاص می دهد.که این میزان چهار سال پیش 23 درصد بود. همچنین 39 درصد رسانه های کشور تخصصی هستند که چهار سال پیش 25 درصد بود.

معاون مطبوعاتی وزیر یادآور شد: در چهار سال گذشته مطابق تکلیف برنامه چهارم توسعه تدوین دو لایحه قانون مطبوعات و خبرگزاری ها و نیز لایحه سازمان نظام رسانه ای را که مکمل هم هستند در دستور کار داریم. در بخش قانون مطبوعات بخش عمده اش در هیات دولت تصویب شده است.

انتظامی در ادامه با بیان اینکه برای مطبوعات و رسانه‌ها جرایم خاصی وجود دارد که به قانون مجازات اسلامی ارجاع داده نمی‌شود، گفت: پنج جرم در این زمینه تعریف شده و ما در راستای جرم زدایی حرکت کرده‌ایم.

معاون مطبوعاتی وزیر همچنین یادآور شد: قانون نظام جامع رسانه‌ای که در دستور کار دولت قرار دارد رابطه بین روزنامه‌نگاران را مدنظر دارد. در سیر تدوین قانون تلاش کردیم با اتکای به مطالعات کارشناسی نظرات مختلف را جمع‌آوری و جمع‌بندی کنیم.

انتظامی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز این لایحه در دست دولت است، فرصت داریم تا همچنان نظرات موافق و مخالف را جمع‌آوری کنیم. از مرکز مطالعات رسانه‌ها هم خواسته‌ایم تا در هفته پیش رو از مخالفان و موافقان این لایحه دعوت کنند تا با بیان نظراتشان، به کامل شدن لایحه کمک کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با مساعدت قوه قضاییه قرار شده تا دادگاه حل اختلاف داشته باشیم تا در مسیر پرونده زدایی پیش برویم.

انتظامی همچنین با اشاره به حضور هزار رسانه در قالب 600 غرفه در این دوره از نمایشگاه مطبوعات گفت: پیش از آغاز نمایشگاه 300 برنامه نشست تخصصی را در جدول داشتیم اما عملا در طول ایام نمایشگاه شاهد برپایی 400 نشست تخصصی بودیم.

در ادامه این مراسم غرفه‌های برتر بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها معرفی شدند.

انتخاب رسانه‌های برتر در ده گروه شرکت کننده به شرح زیر صورت گرفته است:

۱- استانی و منطقه‌ای:

رسانه برتر: پیام عسلویه

۲- نشریات گروه کودک و نوجوان:

نشریه نبات

۳- دین و اندیشه:

خبرگزاری ایکنا و خبرگزاری تقریب

۴- فرهنگی هنری:

مجله موفقیت

۵- گروه رسانه‌های تخصصی:

سلامت آنلاین

۶- خانواده:

خانواده سبز

۷- سیاسی اقتصادی:

پارسینه

۸- روزنامه:

روزنامه های شهروند و شهرآرا

۹- خبرگزاری:

خبرگزاری دفاع مقدس

۱۰- موسسات مطبوعاتی:

سمت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز